Mediální magnát Rupert Murdoch.

Mediální magnát Rupert Murdoch. | foto: Profimedia.cz

Mediální magnát Murdoch rozjede noviny pro iPad. Nebudou zadarmo

  • 37
Noviny určené pouze pro čtení v elektronických zařízeních připravuje mediální magnát Rupert Murdoch. Budou mít stručné články a nebudou zadarmo.

Plán na uvedení nového celostátního deníku pro americký trh má být naplněn ještě do konce letošního roku. Nový deník má za cíl oslovit mladou generaci, která podle 79letého majitele mediálního koncernu News corp. chce číst zprávy za pochodu na svých přenosných zařízeních s přístupem na internet.

Co patří Murdochovi

Výběr z nejvýznamnějších médií

Noviny:
The Times, The Sunday Times, The Wall Street Journal, The New York Post, The Sun, Dow Jones & Company

Televizní stanice:
Sky (celá skupina), Fox (celá skupina), National Geographic Channel

Filmová studia:
20th Century Fox, Blue Sky Studios

Magazíny:
Vogue, Barrons

Internetové weby:
Marketwatch, My Space

Články proto budou stručné, aby je takový čtenář dokázal zkonzumovat rychle, a navíc chytlavé. Nedá se však předpokládat, že by se jednalo o bulvární deník. Murdoch totiž předpokládá, že lidé budou chtít platit pouze za kvalitní žurnalistiku.

"Budeme mít noviny pro mladé lidi. Ty přinesou změnu pravidel hry v prezentaci zpráv," uvádí Murdoch v deníku L.A. Times.

Zpoplatnění zpravodajských webů již Murdoch vyzkoušel

Od začátku července firma News Corp. uzavřela pro neplatící čtenáře webové stránky tradičních londýnských novin The Times. Firma počítala, že ztratí až 90 % návštěvníků, ale prý to byla necelá polovina. Patrně na to měla vliv speciální akce pro nalákání předplatitelů, která lákala předplatitele na slevy.

Propad počtu shlédnutých stránek byl však mnohem výraznější. Z necelých 30 milionů v květnu na zhruba 9 milionů v červenci.

To se asi nebude moc líbit inzerentům. Otázkou zůstává, zda případný propad příjmů z reklam čtenáři nahradí.

Murdoch navíc brojí pro vyhledávacím službám. Vadí mu, že třeba přes Google lze placené články najít a přečíst si je zdarma.

Zdroj:

The Guardian
Los Angeles Times