Na začátku tohoto týdne společnost Facebook oznámila, že provedla pár úprav v Messengeru. Uvedla to sice bombastickým titulkem, že budoucnost komunikace prostřednictvím zpráv (Messaging) právě přichází, ale ve výsledku jen změnila některé parametry aplikace.
Změny mají symbolizovat především větší provázání s Instagramem. Došlo tak k praktickému naplnění slibu, který Facebook dal již v září. Nově je možné propojit komunikaci na obou platformách. Není to tedy automatické, ale uživatel si může vybrat, zda svou komunikaci na jedné platformě spojí s tou na druhé.
Spolu s tím přichází i rozšíření možností, které lze v těchto komunikačních programech využívat.
„Přidáváme více než deset nových funkcí, abyste mohli zůstat v blízkosti svých přátel. Samolepky na selfie, emoji a selfie - a nový způsob reakce na konverzace. Funkce Sledujte společně vám umožní sledovat trendová videa s přáteli na IGTV během videohovoru. Zavádíme také režim Zmizení, kdy můžete nastavit, aby se zprávy automaticky smazaly poté, co se zobrazí,“ popisovali již v září Adam Mosseri a Stan Chudnovsky, vedoucí Instagramu a viceprezident Messengeru.
Novinky se mají zavádět postupně nejdříve v Severní Americe a pak i do dalších států. Symbolem změny je i nové logo Meseengeru, které se částečně přebarvilo podle Instagramu, aby ukázalo provázanost. A jak to u podobných změn bývá, ne všem se líbí. Někomu vadí přidaná fialová a růžová barva, jinému se zdá, že logo hoří.
Cílem Facebooku je nejen propojit Messenger s Instagramem, ale i s WhatsAppem a Facebookem. Na začátku září zkusil některým uživatelům nově zobrazit nabídku na sledování instagramových příběhů přímo v aplikaci Facebook. V dubnu představená novinka vzájemné komunikace až 50 lidí v podobě Messenger Rooms se objevila i na Instagramu a WhatsAppu.