Připojování nového úseku metra ke stávající trase

Připojování nového úseku metra ke stávající trase - Nejprve dělníci naložili ve stanici Ládví materiál na pracovní vůz | foto: Rosťa Jančar, Rosťa Jančar,  Technet.cz

Metro bude jezdit do Letňan. Podívejte se na poslední přípravy

  • 54
Blíží se zahájení provozu na novém úseku metra z Ládví do Letňan. Podívejte se, proč o tomto víkendu metro nejezdí do stanice Ládví.

Ve stanici metra Ládví, dočasné konečné trasy C, se provádějí práce, při kterých ve stanici nemohou končit soupravy metra s cestujícími. Proč? Od pátečního večera do nedělního rána je vypnuta napájecí kolejnice metra,  aby nebylo ohroženo zdraví pracovníků. Dále je v úseku stanice Ládví vypnuto elektronické zabezpečovací zařízení z důvodu propojení traťových úseků. Probíhá výluka.Připojování nového úseku metra ke stávající trase
Odstraňování pryžového chrániče zabezpečovače Matra ve stanici Ládví v místech, kde je kabina strojvedoucího soupravy, která stojí ve stanici

V průběhu výluky dojde k napojení staničního elektronického zabezpečovacího zařízení úseků tratí metra IV-C1 (Nádraží Holešovice - Ládví) a IV-C2 (Ládví – Letňany).

Připojování nového úseku metra ke stávající trase
Nejdůležitější práce jsou nejméně fotogenické - propojování vlakového zabezpečovače

Od pátku 1.2. 2008 byl zrušen pásmový provoz na trase B, protože je k dispozici dostatečný počet vozů po rekonstrukci.

Příště: Jak se provádí rekostrukce ruských souprav

Další díly nepravidelného seriálu o pražském metru:

Podívejte se, jak bude vypadat nová stanice metra Prosek

Podívejte se, jak se řídí provoz pražského metra

Jeli jsme novou trasou metra. Podívejte se s námi

Metro testuje první výtah místo eskalátoru

Pražské metro bez řidiče? Právě probíhají první testy


Na čem se pracuje

Během této doby proběhne fyzické propojení zabezpečovacího zařízení obou úseků trasy. Jedná se hlavně o propojení jednotlivých skříní zabezpečovacího zařízení, nastavení kolejových obvodů, připojení automatizovaného systému dispečerského řízení. Práce budou zakončeny dodavatelskými zkouškami.

Připojování nového úseku metra ke stávající trase
Oddělovací transformátory mezi stanicemi Ládví a Střížkov. Jejich úkolem je oddělení střídavého signálu zabezpečovače mezi jednotlivými traťovými úseky (koleje jsou od sebe elektricky izolovány). Konstrukce umožňuje elektrické propojení stenosměrného napájecího napětí mezi traťovmi úseky

Proud v kolejišti od neděle, testuje se bezpečnost

V neděli proběhnou zkoušky vlakovou soupravou ve stanici Ládví a zkoušky staničního zabezpečovacího zařízení ze strany Dopravního podniku. Též bude provedena kontrola návěstidel a jejich nasměrování. Před ukončením výluky bude ještě vše znovu překontrolováno tak, aby byla zajištěna bezpečnost provozu metra s cestujícími od pondělního rána.

S čím musí počítat cestující

Výluka potrvá od pátku 1. února přibližně od 20:00 do zahájení provozu v pondělí 4. února ráno. Po dobu výluky budou vlaky končit ve stanici metra Nádraží Holešovice. Mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy bude zaveden kyvadlový provoz po 1. koleji.

Příběh na konec -)))

Je to první reportáž, kdy jsem si nenávratně poškodil bundu. Přežila nejvyšší jeřáb v česku, turbínu Dlouhých Strání i demolici paneláku. K události došlo, když jsem se protahoval kolem pracovního vozu v tunelu kolem napájecí koleje a zavadil jsem o držák kabelů. Od této chvíle si nedokážu představit, jak mohla v tunelu na trase A bez zranění přežít dva dny opice, kolem které projížděly soupravy. Více o příběhu zde.