Ve stanici metra Ládví, dočasné konečné trasy C, se provádějí práce, při kterých ve stanici nemohou končit soupravy metra s cestujícími. Proč? Od pátečního večera do nedělního rána je vypnuta napájecí kolejnice metra, aby nebylo ohroženo zdraví pracovníků. Dále je v úseku stanice Ládví vypnuto elektronické zabezpečovací zařízení z důvodu propojení traťových úseků. Probíhá výluka.
Odstraňování pryžového chrániče zabezpečovače Matra ve stanici Ládví v místech, kde je kabina strojvedoucího soupravy, která stojí ve stanici
V průběhu výluky dojde k napojení staničního elektronického zabezpečovacího zařízení úseků tratí metra IV-C1 (Nádraží Holešovice - Ládví) a IV-C2 (Ládví – Letňany).
Nejdůležitější práce jsou nejméně fotogenické - propojování vlakového zabezpečovače
Od pátku 1.2. 2008 byl zrušen pásmový provoz na trase B, protože je k dispozici dostatečný počet vozů po rekonstrukci. Příště: Jak se provádí rekostrukce ruských souprav Další díly nepravidelného seriálu o pražském metru: Podívejte se, jak bude vypadat nová stanice metra Prosek Podívejte se, jak se řídí provoz pražského metra Jeli jsme novou trasou metra. Podívejte se s námi |
Na čem se pracuje
Během této doby proběhne fyzické propojení zabezpečovacího zařízení obou úseků trasy. Jedná se hlavně o propojení jednotlivých skříní zabezpečovacího zařízení, nastavení kolejových obvodů, připojení automatizovaného systému dispečerského řízení. Práce budou zakončeny dodavatelskými zkouškami.
Oddělovací transformátory mezi stanicemi Ládví a Střížkov. Jejich úkolem je oddělení střídavého signálu zabezpečovače mezi jednotlivými traťovými úseky (koleje jsou od sebe elektricky izolovány). Konstrukce umožňuje elektrické propojení stenosměrného napájecího napětí mezi traťovmi úseky
Proud v kolejišti od neděle, testuje se bezpečnost
V neděli proběhnou zkoušky vlakovou soupravou ve stanici Ládví a zkoušky staničního zabezpečovacího zařízení ze strany Dopravního podniku. Též bude provedena kontrola návěstidel a jejich nasměrování. Před ukončením výluky bude ještě vše znovu překontrolováno tak, aby byla zajištěna bezpečnost provozu metra s cestujícími od pondělního rána.
S čím musí počítat cestující
Výluka potrvá od pátku 1. února přibližně od 20:00 do zahájení provozu v pondělí 4. února ráno. Po dobu výluky budou vlaky končit ve stanici metra Nádraží Holešovice. Mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy bude zaveden kyvadlový provoz po 1. koleji.
Příběh na konec -)))
Je to první reportáž, kdy jsem si nenávratně poškodil bundu. Přežila nejvyšší jeřáb v česku, turbínu Dlouhých Strání i demolici paneláku. K události došlo, když jsem se protahoval kolem pracovního vozu v tunelu kolem napájecí koleje a zavadil jsem o držák kabelů. Od této chvíle si nedokážu představit, jak mohla v tunelu na trase A bez zranění přežít dva dny opice, kolem které projížděly soupravy. Více o příběhu zde.