Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Microsoft bojuje o zeměkouli – Virtual Earth 3D konkuruje Googlu

  10:49aktualizováno  10:49
Na svém vyhledávači Live.com spustil Microsoft vylepšení on-line map – vybraná americká města si můžete zobrazit ve třírozměrném pohledu. Snaží se tak konkurovat oblíbené aplikaci Google Earth, která nabízí podobné funkce.
Mapy jsou dalším bitevním polem vyhledávacích služeb

Mapy jsou dalším bitevním polem vyhledávacích služeb | foto: Profimedia.cz

Microsoft už v roce 2005 nabídl netradiční satelitní snímky z úhlu 45 stupňů (připomínají náhled, na který jsou zvyklí hráči real-time strategií). Nabídka map Microsoftu i Googlu se jinak liší spíše v drobnostech. Google na podzim roku 2005 triumfoval svým Google Earth, který si velmi rychle získal popularitu a vedl i k novému typu „investigativního blogování“ - lidé se předbíhali, kdo najde na satelitních snímcích zajímavější a podivnější místa.

Microsoft se snaží zaujmout novinkou zveřeněnou v pondělí (7. listopadu) – patnáct amerických měst je možné „prolétávat“ v trojrozměrném zobrazení přímo z prohlížeče (je nutné doinstalovat aplikaci Microsoft Virtual Earth 3D). Microsoft si tak zajistil pozornost médií a jistě doufá, že přitáhne na svoje mapy více lidí. Doposud patří v USA mezi nejoblíbenější služby Mapquest, Google Maps, nebo Yahoo! Maps.

Přesně cílené reklamy

Vyhledávače se mají svůj důvod usilovat v oblasti intertetových map o přízeň zákazníků. Nabízí jim to totiž možnost velmi precizně cílit reklamy. A reklamy, jak víme, tvoří více než významnou část příjmů vyhledávacích společností. Integrace map do reklamy je zjevná zejména při hledání restaurací nebo obchodů, kdy i v globálním internetovém světě stále ještě záleží na tom, kde fyzicky skutečně jste.

Microsoft ptý plánuje jít ještě dále. Podle ředitele Live Local Search by se jedná například o virtuální billboardy, jejichž plochu zobrazovanou ve virtuálním městě, by mohl zákazníkům nabidnout k pronájmu. Diskuze o virtuálních billboardech se vede již v souvislosti s virtuální hrou Second Life. Blíží se tak doba, kdy bude moci reklamní společnost přesně změřit, kolik lidí si který billboard přečetlo, a možná i zjistit jejich demografické údaje. Třeba na billboardy půjde i kliknout...

Poznámka: mnohé z novějších služeb Microsoft Live Local Search jsou dostupné pouze pro USA. Více o nabízených novinkách a ukázky najdete např. v tomto anglickém článku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.