Microsoft už v roce 2005 nabídl netradiční satelitní snímky z úhlu 45 stupňů (připomínají náhled, na který jsou zvyklí hráči real-time strategií). Nabídka map Microsoftu i Googlu se jinak liší spíše v drobnostech. Google na podzim roku 2005 triumfoval svým Google Earth, který si velmi rychle získal popularitu a vedl i k novému typu „investigativního blogování“ - lidé se předbíhali, kdo najde na satelitních snímcích zajímavější a podivnější místa.
Microsoft se snaží zaujmout novinkou zveřeněnou v pondělí (7. listopadu) – patnáct amerických měst je možné „prolétávat“ v trojrozměrném zobrazení přímo z prohlížeče (je nutné doinstalovat aplikaci Microsoft Virtual Earth 3D). Microsoft si tak zajistil pozornost médií a jistě doufá, že přitáhne na svoje mapy více lidí. Doposud patří v USA mezi nejoblíbenější služby Mapquest, Google Maps, nebo Yahoo! Maps.
Přesně cílené reklamy
Vyhledávače se mají svůj důvod usilovat v oblasti intertetových map o přízeň zákazníků. Nabízí jim to totiž možnost velmi precizně cílit reklamy. A reklamy, jak víme, tvoří více než významnou část příjmů vyhledávacích společností. Integrace map do reklamy je zjevná zejména při hledání restaurací nebo obchodů, kdy i v globálním internetovém světě stále ještě záleží na tom, kde fyzicky skutečně jste.
Microsoft ptý plánuje jít ještě dále. Podle ředitele Live Local Search by se jedná například o virtuální billboardy, jejichž plochu zobrazovanou ve virtuálním městě, by mohl zákazníkům nabidnout k pronájmu. Diskuze o virtuálních billboardech se vede již v souvislosti s virtuální hrou Second Life. Blíží se tak doba, kdy bude moci reklamní společnost přesně změřit, kolik lidí si který billboard přečetlo, a možná i zjistit jejich demografické údaje. Třeba na billboardy půjde i kliknout...
Poznámka: mnohé z novějších služeb Microsoft Live Local Search jsou dostupné pouze pro USA. Více o nabízených novinkách a ukázky najdete např. v tomto anglickém článku.