Times Square, New York, 25.10.2012: Microsoft otevírá svůj obchod s Windows 8 a...

Times Square, New York, 25.10.2012: Microsoft otevírá svůj obchod s Windows 8 a zejména s tablety Surface. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Microsoft obchody v Evropě hned tak neotevře. Počká, zda uspěje v USA

  • 1
Zatímco v severní Americe otevře ještě před Vánoci Microsoft 32 vlastních obchodů, v Evropě se nápis Microsoft Store ještě nějakou chvíli neobjeví. Firma si podle serveru The Verge totiž počká na úspěch či neúspěch amerických poboček.

Většinou se nachází poblíž Apple Storu, má podobný vzhled a nabízí podobné služby. Microsoft Store je místo, které je pro Microsoft důležitým prodejním kanálem i viditelným měřítkem úspěchu či neúspěchu v souboji s výše jmenovaným rivalem. Podle dostupných zdrojů chce firma do dvou let otevřít zhruba 78 prodejen po celém světě.

Podle serveru The Verge, bude expanze Microsoft Storů do Evropy záviset na úspěchu těch amerických. Kromě USA jsou ještě dva obchody v Kanadě a v Portoriku. První z evropských zemí by měla být podle The Finacial Times (placený odkaz) na řadě Velká Británie příští rok v březnu. Jaká jsou měřítka úspěchu či funkčnosti obchodů, web neuvádí.

Uvnitř obchodu na Times Square. Zájem o tablety Surface byl velký.

V říjnu otevřený Microsoft Store na Time Square v New Yorku, byl prvním místem na světě, kde se začal prodávat tablet Surface a jeho zatím skromné příslušenství. My jsme tehdy byli při tom.

V budoucnu by se však přes Microsoft Store měla k zákazníkům dostat například i Xbox TV, telefony s Windows Phone 8, Surface s plnohodnotnými Windows 8 a další hardware Microsoftu. V zatím otevřených pobočkách vládne především konzole Xbox 360 a Kinect.

Microsoft plánuje na propagaci Windows 8 podle časopisu Forbes utratit něco mezi 1,5 a 1,8 miliardy dolarů (zhruba 29,5 až 35,4 miliardy korun). To je astronomická částka, která dělá z uvedení Windows 8 na trh největší událost v dějinách firmy.

Proč Microsoft Store?

Stejně jako Apple Store, tak i Microsoft Store by měl být místem, kde si potenciální zákazník může výrobky řádně osahat a v klidu vyzkoušet. Nejen Microsoft se totiž potýká s tím, že v jiných obchodech je vzorků pro zákazníky nedostatek a jsou samozřejmě schované mezi ostatním zbožím. Výhodou by měl být i vyškolený personál, který detailně zná všechny výrobky i software.