Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Microsoft odrazuje firmy od iPadu. Bez internetu je na nic

aktualizováno 
Hodí se iPad do firem? Zatímco Apple dělá vše pro to, aby odpověď byla čím dál kladnější, Microsoft hromadí argumenty, proč není tablet s uzavřeným systémem správná volba. V prezentaci pro své partnery kombinuje relevantní i malicherná hlediska.

Microsoft by rád své partnery přesvědčil, že iPad se do firemního prostředí nehodí a na tablet by měli prosazovat operační systém Windows | foto: iDNES.cz

Tablet od Applu si koupilo více než 7,33 milionu zákazníků po celém světě. Podle Applu k tomu přispěly i firmy, jejichž požadavkům se věnuje na zvláštní stránce. Kvůli uzavřenému systému iOS (a také relativně nízkému podílu počítačů Mac ve firmách) se ale nedívají všichni nadšeně na zapojení iPadu do firemní informační infrastruktury.

Této skepsi chce napomoci i Microsoft. Server ZDNet.com přinesl ukázku z připravované PowerPointové prezentace, ve které srovnává firemní zapojení iPadu se zapojením tabletů na bázi Windows. Prezentace není oficiální, podle ZDNet měla být určena partnerům firmy Microsoft.

Jako hlavní důvody proti zapojení iPadu do podnikového počítačového parku uvádí údajná microsoftí prezentace zejména bezpečnostní aspekty i obtížnou implementaci do stávajících struktur. Upozorňuje ale i na to, že iPad je primárně určen pro konzumaci médií, nikoli k aktivní tvorbě, a že bez připojení k internetu ztrácí velkou část svých funkcí.

Ptejte se, jak se iPad hodí do firem, radí Microsoft. Nabízí dostatečné zabezpečení, vzdálenou podporu a využití současných struktur?

True

Stejně, jako v případě powerpointové prezentace prodejcům o nevýhodách Linuxu, i tentokrát zkombinovali tvůrci relevantní připomínky s těmi méně relevantními. Nemluvě o grafickém podání, které jednoznačně vyznívá ve prospěch (budoucích) tabletových Windows.

Prezentace nepopírá, že iPad je intuitivní, snadno ovladatelný a použitelný nástroj. Tvrdí ale, že se nehodí pro firemní použití. Uznává ale hned zpočátku, že to není tak úplně pravda: "Zákazníci nám o iPadu říkají, že jeho popularita mezi uživateli popohání i zájem firem, v některých odvětvích to má za následek i vznik odpovídajících aplikací."

Co nám zákazníci říkají o iPadu? Je intuitivní, dlouho vydrží, ale poptávka po něm je poháněná uživateli. Hodí se na konzumaci dat, nikoli jejich vytváření.

To je ale jedna z posledních pozitivních věcí, které o iPadu posluchači uslyší. Pak už vychází iPad ze všech srovnání jako "poražený". To není až tak těžké, soupeřem mu totiž není jedno konkrétní zařízení, ale koncept "Windows 7 Slate PC". Tablety s Windows dosud sice trh nezaplavily (prakticky žádné neexistují), ale chystají se k tomu už rovný rok od chvíle, kdy tento koncept prezentoval Steve Ballmer na CES 2010.

Kromě bezpečnosti a implementace do korporátních struktur (ve kterých mají Windows opravdu navrch, z pochopitelných důvodů) se prezentace zaměřuje také na rozpoznávání rukopisu. To je metoda zadávání textu, která je ve Windows integrovaná již několik let (dokonce i v češtině), zatímco u iPadu téměř chybí. Otázkou je, zda je rozpoznávání perem/stylusem psaného textu skutečně objektivní výhodou, nebo zda je zde využita spíše z důvodu, že v ní má Microsoft navrch. Pravdou je, že pro některé aplikace je stylus příhodnější, než prst. Například v placené aplikace Keynote pro iPad to ale s tvorbou a úpravou obsahu není vůbec špatné.

Tablet s Windows nabídne podle Microsoftu ideální rovnováhu mezi on-line a off-line funkčností.

iPad do firem proniká, aplikací přibývá

Hlavní připomínka Microsoftu je nicméně stále pravdivá: iPad nezapadá do stávajících firemních infrastruktur a může (například v případě krádeže) představovat bezpečnostní rizika.

Podle srovnání Microsoftu je iPad pro firmy nevhodný z řady důvodů, zdůrazněná je především špatná napojitelnost na současné struktury

Podle srovnání Microsoftu je iPad pro firmy nevhodný z řady důvodů, zdůrazněná je především špatná napojitelnost na současné struktury

Podle srovnání Microsoftu je iPad pro firmy nevhodný z řady důvodů, zdůrazněná je především špatná napojitelnost na současné struktury

Apple i tvůrci aplikací ale pracují na tom, aby tyto připomínky ztrácely na váze. iPad se umí synchronizovat s Microsoft Exchange a Lotus Domino, zvládá také virtuální privátní sítě (VPN) nebo virtualizaci procesů. Také zamknutí iPadu a hardwarové šifrování umožní lépe vyhovět požadavkům na zabezpečení citlivých firemních dat.

Kdo chce iPad využít v rámci firmy, způsob si najde. Připomínky Microsoftu nejsou sice neopodstatněné, daleko účinnější by ale byly, kdyby Microsoft urychleně představil hmatatelné konkurenty jablíčkového tabletu.

Zdroje:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čistička vzduchu složená ze tří filtrů. Zleva HEPA filtr, uhlíkový filtr a...
Vyplatí se investovat do čističky vzduchu? Poradíme komu ano a kdy ne

Čistička vzduchu vám může pomoci, ale sama vás alergie nezbaví. Špatné umístění z ní udělá jen drahý kus nábytku. Když se o ní nebudete starat, může i škodit.   celý článek

Společnost Acer představila v rámci veletrhu IFA 2017 první ultratenký notebook...
Uchladí ho kapalina. I tenký notebook může být opravdu výkonný a tichý

Berlín (Od zpravodaje Technet.cz) Společnost Acer představila v rámci veletrhu IFA 2017 první ultratenký notebook s dedikovanou výkonnou grafickou kartou a zcela bezhlučným chlazením. V Aceru...  celý článek

Ruský prezident Vladimir Putin při setkání s německou kancléřkou Angelou...
Kdo ovládne umělou inteligenci, ovládne svět, varoval Putin studenty

Umělá inteligence představuje ohromný potenciál, ale také hrozbu světových rozměrů. Ruský prezident Vladimir Putin na to upozornil během svého vystoupení ke...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.