Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Microsoft rozdá kupujícím 100 dolarů za nákupy na internetu

  5:00aktualizováno  5:00
Až 100 dolarů dostane nakupující na internetu od společnosti Microsoft. Věc má samozřejmě malý háček - k nákupu je nutno použít elektronickou peněženku Microsoftu. Jednak se málo používá a jednak na poli elektronických peněženek Microsoft ještě nekraluje

Pokud nakoupíte před vánocemi na nějakém z obchodů používajících elektronickou peněženku společnosti Microsoftu – službu Passport Express Purchase,  dostanete z nákupu až 100 dolarů zpět od společnosti Microsoft. Ta vám v novém roce doručí šek, na němž obdržíte zpět dvacet dolarů z každé utracené stodolarovky, maximem je až 100 dolarů. Nákup musíte stihnout do půlnoci 20. prosince letošního roku. Podrobnější informace jsou zde na MSN.

Co přivedlo Microsoft k této vánoční štědrosti? Pokud byste si toto prohlášení spojili s výrokem představitelů MS z konce listopadu, kdy firma ujišťovala, že má v hotovosti k použití 36 miliard dolarů a tedy jste přišli na myšlenku, že se jich takto dobročinně chce zbavit, můžete si být téměř jisti, že tato myšlenka není správná.

Hlavní důvod je někde jinde. V oblasti elektronických peněženek totiž Microsoft nemá zdaleka tak silné postavení, jako v oblastech jiných, přitom jde o oblast, jíž se do budoucna přisuzuje značná lukrativnost.

Želízko Microsoftu v ohni skrývající se pod názvem Passport Express Purchase zatím mnoho aktivních uživatelů nepobralo a po pravdě řečeno s nezájmem se potýkají i ostatní profesionální systémy peněženek. Jenže do budoucna by mělo být pomocí těchto systémů placeno stále více a mít prst na penězovodu internetových projektů je lákavé. Pro službu Passport hraje především to, že je standardně instalovaná v nových Windows XP a Microsoft udává, že je v ní registrováno přes 200 milionů lidí. Zde je důležité si uvědomit to, že registrace v daném případě vůbec neznamená používání platebního systému, protože tato registrace je nutná i pro používání služby Hotmail, Messengeru nebo jakékoliv služby na webech Microsoftu. Služba Passport slouží totiž také jako služba ověření totožnosti uživatele a je součástí strategie .NET.

Microsoft má samozřejmě papírově zdatné protihráče. Takzvaná Liberty Alliance Project  iniciovaná Sun Microsystems má ve svých řadách giganty jako General Motors, American Airlines, Bank of America, Cisco Systems, Intuit či eBay a v minulých dnech byla rozšířena i o American Express a AOL Time Warner. Na rozdíl od Passportu Microsoftu je formát Liberty Alliance peněženky publikovaný a veřejný.

Elektronické peněženky umožňují provádět jak malé, tak i větší (tisíce dolarů) finanční transakce po internetu v reálném čase. Jejich rozšířením by například padla nutnost posílání zboží na dobírku, což ušetří velkou část poštovních poplatků a navíc tím zmizí problém nepřijatých dobírek. Hlavním problémem elektronických peněženek je skutečnost, že je nepodporuje dostatek prodejců (Passport má cca. 100 obchodů na světě) a tím pádem skrze ně nenakupuje ani mnoho zákazníků.

Změní to dárková strategie Microsoftu? Dost možná. Před dvěmi lety Microsoft nabízel dárkový šek na 400 dolarů pro nákup v obchodech RadioShack a BestBuy pro zájemce, kteří se upsali na tři roky k používání služeb připojení k internetu přes MSN. Z MSN je dnes druhý největší americký poskytovatel internetu s celkem 7 miliony zákazníků. 

V souvislosti s aktivitami autorizace uživatelů službou Passport se zejména z open-source komunity ozývá mnoho kritiky. Především je Microsoftu vytýkáno, že u sebe bude koncentrovat osobní data, ale také zřejmě i návštěvnické profily a hlavně nákupní záliby všech lidí a že tento projekt není transparentní na to, jak citlivá data obsahuje. Krom toho je služba výrazně směřována k .NET a je otázkou, jak bude možno ji využívat i z jiných prostředí.    





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Ilustrační foto
Tipy na zajímavé weby: aby vás nenapálil podvodný e-shop

Nenaletět nějakému podvodníkovi, který se vydává za provozovatele internetového obchodu, pomůže ověření e-shopů na Dtest.cz. Nejen průvodce světem restaurací,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.