Miniaturní rybičky z 3D tiskárny by mohly bojovat s nemocemi v krvi

13:21aktualizováno  13:21

Malí „robůtci“ vytištění na 3D tiskárně o rozměrech 120 mikronů (0,00012 m) na délku a 30 mikronů na šířku. | foto: San Diego Jacobs School of Engineering

Vědci z Jacobs School of Engineering v kalifornském San Diegu představili způsob 3D tisku, který jim umožňuje vyrábět po stovkách maličké roboty. Tisk probíhá pomocí přesně směřovaného UV záření, které ozařováním zpevňuje materiál citlivý na světlo. Pomocí této metody chtějí vědci otestovat různé návrhy mikrorobotů a dalších nanočástic. „Časem bychom tímto způsobem chtěli vyrobit třeba i chirurgické mikroroboty, kteří by mohli operovat přímo v krevním řečišti pacienta,“ doufá Jinxing Li, spoluautor studie publikované ve vědeckém magazínu Advanced Materials.

Zatím se jedná pouze o „proof-of-concept“, tedy ověření možností této výrobní technologie. Robůtci tedy zatím nejsou funkční, pouze naznačují, kam by se obor mohl ubírat.

Nová 6K kamera Zenmuse X7.
DJI představilo maličkou 6K kameru pro filmaře

Nová Zenmuse X7 je malá kamera s 35mm snímacím čipem a speciálním bajonetem pro sadu lehkých výměnných objektivů DJI. Ve spolupráci s dronem Inspire 2 má...  celý článek

Loď Šen-čou 9 před spojením s experimentálním modulem Tchien-kung 1
Čínská stanice zrychluje svůj pád k Zemi. Kam spadne, není jisté

K Zemi se blíží několikatunová kosmická stanice, jež byla vůbec první, kterou se Číně podařilo vynést na oběžnou dráhu. Původní odhad dopadu až 100 kg zbytků...  celý článek

Adobe Flash
Adobe varuje před novou chybou. Aktualizujte si Flash

Společnost Adobe opravila jednu chybu, která umožnila napadnout počítač přes upravený dokument.  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.