Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


MS Hotmail: co je důvěrné, to zveřejníme?

aktualizováno 
Číst podmínky pro poskytování služeb a licenční ujednání se uživateli rozhodně vyplatí. Tato skutečnost platí dvojnásob, pokud se rozhodnete využívat služby či produkty společnosti Microsoft…

Číst podmínky pro poskytování služeb a licenční ujednání se uživateli rozhodně vyplatí. Tato skutečnost platí dvojnásob, pokud se rozhodnete využívat služby či produkty společnosti Microsoft…

Uživatelé služby Microsoft Hotmail mají nyní možnost určit, zda a jaké informace důvěrného charakteru mohou být v rámci služby Microsoft Passport o jejich osobě sdíleny. To je jistě chvályhodné a pravděpodobně jsou tím i naplněny požadavky příslušné legislativy. Problém je však v tom, že faktickou možnost rozhodnutí mají teprve až noví uživatelé, kteří se v rámci služby Microsoft Hotmail registrovali v posledních dnech. Ostatní, kteří se registrovali již v minulosti, mají sdílení těchto informací implicitně nastaveno. Stávající uživatelé, kteří kdysi při registraci zvolili možnost neuvedení adresy elektronické pošty v tzv. Hotmail Members Directory mají jistotu alespoň v tom, že by neměla být tato adresa sdílena. Tento nesouhlas však neplatí pro informace jako jsou např. jméno a příjmení, zemi nebo pohlaví uživatele a společnost Microsoft s nimi může v souladu s pravidly pro využívání služby prakticky neomezeně disponovat a šířit je svým partnerům. Počet uživatelů této služby se přitom odhaduje přibližně na 110 miliónů osob, z čehož vyplývá, že se v žádném případě nejedná o marginální problém. Navíc, jak se zdá, společnost Microsoft uživatele služby Microsoft Hotmail nijak výrazně neinformovala, a tak celá kauza vyplavala na povrch zcela náhodou.

hotmailO záměrech společnosti Microsoft maximálně komercionalizovat službu Hotmail svědčí kromě výše uvedeného i několik dalších skutečností. Velikost schránky elektronické pošty sice stále činí 2 MB, ale v případě překročení této povolené kapacity není elektronická pošta doručována a odesílatel je informován o nedoručitelnosti. V minulosti byl uživatel na překročení povolené kapacity upozorněn prostřednictvím automaticky generované zprávy a pokud nereagoval, došlo ke smazání nejstarších zpráv s největší velikostí tak, aby velikost schránky klesla pod stanovenou hranici. Za částku 20 dolarů ročně je však možné kapacitu schránky elektronické pošty zvýšit. Poměrně velká část uživatelů využívá svoji poštovní schránku na serveru Hotmail jako hlavní, a tak tato obchodní politika může pro společnost Microsoft představovat docela dobrý byznys.

Vzhledem k těmto skutečnostem se pak nelze podivovat nad stavem, kdy jsou schránky uživatelů služby Microsoft Hotmail plné spamu, tj. nevyžádané reklamní pošty. Běžný uživatel, který nesouhlasil s uvedením v Hotmail Members Directory obdrží každý den v průměru přibližně 20 zpráv. Uživatelé, kteří svůj kontakt zveřejnili jsou na tom mnohem hůře. Není totiž výjimkou, že se počet nevyžádaných zpráv bývá v takovém případě mnohanásobný. Otázkou je, jaký vliv na odesílatele nevyžádaných reklamních zpráv bude mít zákon nazvaný „Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act“, který byl schválen americkými legislativci. Tato právní norma totiž stanoví, že Federální obchodní komise bude moci těmto odesílatelům uložit za každou odeslanou zprávu finanční postih ve výši 10 dolarů s tím, že celkový postih může činit až půl miliónu dolarů. Pokud se navíc bude odesílatel skrývat za falešnou identitu, může být odesílání takových zpráv označeno za kriminální čin. Trestné je nyní i odesílání zpráv s nerelevantními a matoucími předměty v hlavičkách. Zda bude tento zákon tvrdě prosazován v praxi zatím není jasné, ale vzhledem ke stanoveným postihům slouží minimálně jako dobrý strašák – tedy alespoň na americké spammery…



Témata: Normy, zákon, Dolar, Microsoft


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.