Diskuze

Nic netušili a letěli na smrt. Alarm zazněl až šest sekund před nárazem

Aby se o něj dcery nebály, nakreslil jim otec bezpečnou cestu, kterou zítra svůj let nad jižní pól povede. Nevěděl, že jim vlastně lže. Druhý den byl mrtev a s ním i všech 257 lidí na palubě letadla DC-10. Stačila drobná, ale posádce utajená změna letového plánu a počasí, kterému se říká bílá tma.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevěřím že ten kopeček nebyl vidět na jejich radaru.

0 0
možnosti
Foto

K62a71r86e87l 88S28e59i53d95l

2. 12. 2017 17:07

Vzpomněl jsem si na poslední slova pilotů polského vládního letu do Smolenska, po dlouhých diskuzích, že se modlili a kdoví co... když se podařilo přehrát záznam z "černé skříňky"... "kurwa"...;-)

0 0
možnosti
Foto

K54a17r44e47l 73S25e74i78d51l

2. 12. 2017 17:16

A to píšu jako křesťan.:-)

0 0
možnosti
Foto

"I když kapitán Jim Collins ani první důstojník Gregory Cassin nikdy předtím do Antarktidy neletěli, byli to velmi zkušení piloti, kteří byli pro vykonání charterového letu kvalifikováni"

Zdroj: https://technet.idnes.cz/mt-erebus-28-listopadu-1979-let-do-bile-tmy-d9t-/tec_technika.aspx?c=A171127_115843_tec_technika_kuz

Vzhledem k tomu jak let skončil, tak pouhá kvalifikace posádky nestačila. Po bitvě je každý generál, ale pochybuji že by člověk, který nechce spáchat sebevraždu letěl naslepo. Piloti i přesto, nebo snad právě proto kolik měli nalétáno, důvěřovali GPWS v tom smyslu, že okamžitým přitažením kniplu dokáží jakémukoliv myslitelnému střetu s terénem zabránit.

0 0
možnosti

Vyšetrovanie leteckých nešťastí je vzorom pre akýkoľvek druh vyšetrovania mimoriadnych udalostí -jednak pre dôslednosť,ale aj pre vyvodenie čo najjednoznačnejšieho záveru s cieľom vyvarovania sa zistených chýb. Popísané vyšetrovanie zrejme ako výnimka potvrdzuje toto pravidlo.:-/

5 0
možnosti

Super článek, perex pokulhává. "Nevěděl, že jim vlastně lže. " je přece nesmysl jak hrom. On jim rozhodně nelhal.

5 0
možnosti

J54a21n 49C32h23o59b69o77t

30. 11. 2017 11:27

To jsem onehdá vysvětloval dětem: že kdo tvrdí něco, o čem netuší a tušit nemůže, že to není pravda, tak nelže. Je s podivem, že s tím mají zjevně potíže i dospělí.

0 0
možnosti

soudce Mahona "orchestrated litany of lies" se ujal, a na NZ se používá dodnes. Možný překlad do češtiny je "řízený proud lží".

4 0
možnosti
Foto

K74a19r44e12l 95S90e26i51d53l

2. 12. 2017 17:19

Dík za informaci, občas by se to hodilo i u nás.:-)

1 0
možnosti

..."přemístění konečného bodu na antarktické trati o pouhé dva stupně – z 164,58“ na 166,48“ - směrem na západ"...

Podle pořadí souřadnic i podle obrázku s trajektorií letu šlo o posunutí na východ.

1 0
možnosti

Fajn článek aža tohle, to trochu zavání Novou a senzacechtivostí:

"Vzhledem k tomu, že přetížení při náhlé decerelaci bylo až 200 G, není divu, že šestnáct cestujících se nepodařilo identifikovat"

Vzbuzuje to pocit, že přetížení 200 G rozmačká člověka na kaši. No, přestože to normální smrtelník nepřežije, určitě ho nerozmačká. Závodník David Purley (stěží ale přece) přežil přetížení skoro těch vašich kafemlejnkových 200 g...

Kafemlejnek z toho neudělalo působení přetížení na lidská těla, ale na letadlo, které se při takové havárii změní na drtič vybavený čepelemi z potrhaných plechů.

No ale rozhodně se netrápili. I když je smutný výsledek stejný, určitě pro oběti i pozůstalé lepší než se několik neskutečně dlouhých minut řítit k zemi z jedenácti kilometrů v éru ve vývrtce s vědomím že zemřete. Brr.

3 0
možnosti

Nejdříve si ujasněme v jaké rovině se přetížení děje. O Gz nešlo, jelikož cestující neleží a letoun letěl horizontálně. Tedy můžeme směle tvrdit, že šlo o Gx a zatím není známo, že by někdo přímé přetížení -GX 200 přežil. Závodníci polosedí. Následně nebyla vždy řečeno o jakou přesně hodnotu jde. Všeobecně se uvádí G. Ale přitom známe tři směry G, které každé působí na člověka jinak. Mimochodem rekord se uvádí 214 G u jistého závodníka jménem Kenny Brack. Otázka je byl vystaven -Gx v plném rozsahu? Nebyla hodnota vypočtena z rychlosti vozidla při celkové deceleraci bez deformačních prvků vozidla, které významně snižují hodnotu G? Opravdu může závodník dosáhnout většího G ve vozidle, oproti cestujícím letícím v proudovém letounu? Zvláště při nárazu na pevnou překážku?

0 0
možnosti

já proboha nevědět nebo si nebýt jistý kde jsem, tak zvednu knipl a ženu stroj do 7 000 metrů - to by stačilo když vím, že Himaláje jsou daleko - a pak se spojím s letovými provozy a vyžádám si data a provedu dvojité kontroly všeho ....jako hrát si ve vzduchu takovou ruskou ruletu v jakýmsi mlíce to snad ani není možný tady bych žádný pozemšťany nevinil Rv

0 3
možnosti

J90a91n 87L49u50k70á71š

29. 11. 2017 14:02

1979 = zadna GPS, co se tyka letovych provozu, tak jedina stanice pobliz byla McMurdo, ta ma pristavaci drahu na ledovci na mori. Silne pochybuju, ze by tam instalovali sekundarni radar a i kdyby tam byl, stejne by odpovidac pres horu nevidel, takze by mu mohli rici, akorat, ze ho nikde na dohled nevidi.

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
6 0
možnosti

M94i94r56e55k 52G71a36j23e14r

29. 11. 2017 16:13

A opravdu nikdy nevysel?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy

v diskusi nejsou příspěvky

28. března 2024  15:36

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 33 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...