Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nic netušili a letěli na smrt. Alarm zazněl až šest sekund před nárazem

Aby se o něj dcery nebály, nakreslil jim otec bezpečnou cestu, kterou zítra svůj let nad jižní pól povede. Nevěděl, že jim vlastně lže. Druhý den byl mrtev a s ním i všech 257 lidí na palubě letadla DC-10. Stačila drobná, ale posádce utajená změna letového plánu a počasí, kterému se říká bílá tma.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevěřím že ten kopeček nebyl vidět na jejich radaru.

0 0
možnosti
Foto

K62a71r86e87l 88S28e59i53d95l

2. 12. 2017 17:07

Vzpomněl jsem si na poslední slova pilotů polského vládního letu do Smolenska, po dlouhých diskuzích, že se modlili a kdoví co... když se podařilo přehrát záznam z "černé skříňky"... "kurwa"...;-)

0 0
možnosti
Foto

K54a17r44e47l 73S25e74i78d51l

2. 12. 2017 17:16

A to píšu jako křesťan.:-)

0 0
možnosti
Foto

"I když kapitán Jim Collins ani první důstojník Gregory Cassin nikdy předtím do Antarktidy neletěli, byli to velmi zkušení piloti, kteří byli pro vykonání charterového letu kvalifikováni"

Zdroj: https://technet.idnes.cz/mt-erebus-28-listopadu-1979-let-do-bile-tmy-d9t-/tec_technika.aspx?c=A171127_115843_tec_technika_kuz

Vzhledem k tomu jak let skončil, tak pouhá kvalifikace posádky nestačila. Po bitvě je každý generál, ale pochybuji že by člověk, který nechce spáchat sebevraždu letěl naslepo. Piloti i přesto, nebo snad právě proto kolik měli nalétáno, důvěřovali GPWS v tom smyslu, že okamžitým přitažením kniplu dokáží jakémukoliv myslitelnému střetu s terénem zabránit.

0 0
možnosti

Vyšetrovanie leteckých nešťastí je vzorom pre akýkoľvek druh vyšetrovania mimoriadnych udalostí -jednak pre dôslednosť,ale aj pre vyvodenie čo najjednoznačnejšieho záveru s cieľom vyvarovania sa zistených chýb. Popísané vyšetrovanie zrejme ako výnimka potvrdzuje toto pravidlo.:-/

5 0
možnosti

Super článek, perex pokulhává. "Nevěděl, že jim vlastně lže. " je přece nesmysl jak hrom. On jim rozhodně nelhal.

5 0
možnosti

J54a21n 49C32h23o59b69o77t

30. 11. 2017 11:27

To jsem onehdá vysvětloval dětem: že kdo tvrdí něco, o čem netuší a tušit nemůže, že to není pravda, tak nelže. Je s podivem, že s tím mají zjevně potíže i dospělí.

0 0
možnosti

soudce Mahona "orchestrated litany of lies" se ujal, a na NZ se používá dodnes. Možný překlad do češtiny je "řízený proud lží".

4 0
možnosti
Foto

K74a19r44e12l 95S90e26i51d53l

2. 12. 2017 17:19

Dík za informaci, občas by se to hodilo i u nás.:-)

1 0
možnosti

..."přemístění konečného bodu na antarktické trati o pouhé dva stupně – z 164,58“ na 166,48“ - směrem na západ"...

Podle pořadí souřadnic i podle obrázku s trajektorií letu šlo o posunutí na východ.

1 0
možnosti

Fajn článek aža tohle, to trochu zavání Novou a senzacechtivostí:

"Vzhledem k tomu, že přetížení při náhlé decerelaci bylo až 200 G, není divu, že šestnáct cestujících se nepodařilo identifikovat"

Vzbuzuje to pocit, že přetížení 200 G rozmačká člověka na kaši. No, přestože to normální smrtelník nepřežije, určitě ho nerozmačká. Závodník David Purley (stěží ale přece) přežil přetížení skoro těch vašich kafemlejnkových 200 g...

Kafemlejnek z toho neudělalo působení přetížení na lidská těla, ale na letadlo, které se při takové havárii změní na drtič vybavený čepelemi z potrhaných plechů.

No ale rozhodně se netrápili. I když je smutný výsledek stejný, určitě pro oběti i pozůstalé lepší než se několik neskutečně dlouhých minut řítit k zemi z jedenácti kilometrů v éru ve vývrtce s vědomím že zemřete. Brr.

3 0
možnosti

Nejdříve si ujasněme v jaké rovině se přetížení děje. O Gz nešlo, jelikož cestující neleží a letoun letěl horizontálně. Tedy můžeme směle tvrdit, že šlo o Gx a zatím není známo, že by někdo přímé přetížení -GX 200 přežil. Závodníci polosedí. Následně nebyla vždy řečeno o jakou přesně hodnotu jde. Všeobecně se uvádí G. Ale přitom známe tři směry G, které každé působí na člověka jinak. Mimochodem rekord se uvádí 214 G u jistého závodníka jménem Kenny Brack. Otázka je byl vystaven -Gx v plném rozsahu? Nebyla hodnota vypočtena z rychlosti vozidla při celkové deceleraci bez deformačních prvků vozidla, které významně snižují hodnotu G? Opravdu může závodník dosáhnout většího G ve vozidle, oproti cestujícím letícím v proudovém letounu? Zvláště při nárazu na pevnou překážku?

0 0
možnosti

já proboha nevědět nebo si nebýt jistý kde jsem, tak zvednu knipl a ženu stroj do 7 000 metrů - to by stačilo když vím, že Himaláje jsou daleko - a pak se spojím s letovými provozy a vyžádám si data a provedu dvojité kontroly všeho ....jako hrát si ve vzduchu takovou ruskou ruletu v jakýmsi mlíce to snad ani není možný tady bych žádný pozemšťany nevinil Rv

0 3
možnosti

J90a91n 87L49u50k70á71š

29. 11. 2017 14:02

1979 = zadna GPS, co se tyka letovych provozu, tak jedina stanice pobliz byla McMurdo, ta ma pristavaci drahu na ledovci na mori. Silne pochybuju, ze by tam instalovali sekundarni radar a i kdyby tam byl, stejne by odpovidac pres horu nevidel, takze by mu mohli rici, akorat, ze ho nikde na dohled nevidi.

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
6 0
možnosti

M94i94r56e55k 52G71a36j23e14r

29. 11. 2017 16:13

A opravdu nikdy nevysel?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 14 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 15 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 14 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 31 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody

v diskusi je 10 příspěvků

27. března 2024

Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha