Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


MySpace spouští nabídku hudby zdarma, ale s reklamou

  12:32aktualizováno  12:32
MySpace Music bude získávat peníze z reklamy, stahování hudby a zvonění na mobilní telefony a prodeje lístků na koncerty a dalšího zboží.

Logo MySpace Music

Největší internetová sociální síť MySpace dnes spustila dlouho očekávanou službu, kterou chce konkurovat hudební prodejně iTunes od Apple. MySpace vytvořila společný podnik se čtyřmi největšími vydavateli hudby. Nahrávky zpřístupní bezplatně - sice pouze k poslechu v počítačích, což ale i tak může hudební průmysl změnit. MySpace má zhruba 120 milionů uživatelů.

MySpace Music chce nalákat fanoušky bezplatným mixem neomezené hudby k poslechu, obsáhlým katalogem písní, lístky na koncerty, doplňkovým prodejem a dalšími službami. Písně od MySpace se budou moci přehrávat jen v osobních počítačích a posluchač se bude muset smířit s reklamami na obrazovce. Pokud budou lidé chtít přenést nahrávky do přehrávačů, budou si je muset koupit přes Amazon.com.

MySpace Music také podepsala licenční dohody se společností The Orchad, která je distributorem hudby od stovek malých vydavatelství. MySpace má dohodu i s firmou Sony/ATV, která je společným podnikem Sony a Michaela Jacksona.

MySpace potvrdil v dubnu, že vytváří společný projekt s Universal Music Group ze skupiny Vivendi, se Sony BMG Music Entertainment, s Warner Music Group a s vydavatelstvím EMI Music. Velká vydavatelství se dohodla, že převezmou ve společném podniku s MySpace malá procenta, která odpovídají jejich podílům na trhu. Z toho vyplývá, že Universal má největší a EMI nejmenší podíl.

Vydavatelé hudby se potýkají s klesajícím prodejem hudby na nosičích a těží z internetové reklamy či z placeného stahování hudby přes Amazon.com, z prodeje zvonění do mobilů a vstupenek na koncerty. Dominantní pozicí Apple, jejích iTunes a přehrávačů iPod na trhu je ale hudební průmysl frustrován, protože Apple odmítá přistoupit na rozlišení cen.

V iTunes jsou všechny písně za jednu cenu 99 centů a neprodávají se celá alba. Jeden z hudebních manažerů pod podmínkou anonymity uvedl, že se vydavatelé pokusí prosadit strategii, že budou celá alba nejdříve pouštět na MySpace, aby pomohli jeho hudebnímu podniku v rozjezdu. Je to i v jejich zájmu, napsaly agentury Reuters a AP.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.