Logo MySpace Music

Logo MySpace Music

MySpace spouští nabídku hudby zdarma, ale s reklamou

  • 6
MySpace Music bude získávat peníze z reklamy, stahování hudby a zvonění na mobilní telefony a prodeje lístků na koncerty a dalšího zboží.

Největší internetová sociální síť MySpace dnes spustila dlouho očekávanou službu, kterou chce konkurovat hudební prodejně iTunes od Apple. MySpace vytvořila společný podnik se čtyřmi největšími vydavateli hudby. Nahrávky zpřístupní bezplatně - sice pouze k poslechu v počítačích, což ale i tak může hudební průmysl změnit. MySpace má zhruba 120 milionů uživatelů.

MySpace Music chce nalákat fanoušky bezplatným mixem neomezené hudby k poslechu, obsáhlým katalogem písní, lístky na koncerty, doplňkovým prodejem a dalšími službami. Písně od MySpace se budou moci přehrávat jen v osobních počítačích a posluchač se bude muset smířit s reklamami na obrazovce. Pokud budou lidé chtít přenést nahrávky do přehrávačů, budou si je muset koupit přes Amazon.com.

MySpace Music také podepsala licenční dohody se společností The Orchad, která je distributorem hudby od stovek malých vydavatelství. MySpace má dohodu i s firmou Sony/ATV, která je společným podnikem Sony a Michaela Jacksona.

MySpace potvrdil v dubnu, že vytváří společný projekt s Universal Music Group ze skupiny Vivendi, se Sony BMG Music Entertainment, s Warner Music Group a s vydavatelstvím EMI Music. Velká vydavatelství se dohodla, že převezmou ve společném podniku s MySpace malá procenta, která odpovídají jejich podílům na trhu. Z toho vyplývá, že Universal má největší a EMI nejmenší podíl.

Vydavatelé hudby se potýkají s klesajícím prodejem hudby na nosičích a těží z internetové reklamy či z placeného stahování hudby přes Amazon.com, z prodeje zvonění do mobilů a vstupenek na koncerty. Dominantní pozicí Apple, jejích iTunes a přehrávačů iPod na trhu je ale hudební průmysl frustrován, protože Apple odmítá přistoupit na rozlišení cen.

V iTunes jsou všechny písně za jednu cenu 99 centů a neprodávají se celá alba. Jeden z hudebních manažerů pod podmínkou anonymity uvedl, že se vydavatelé pokusí prosadit strategii, že budou celá alba nejdříve pouštět na MySpace, aby pomohli jeho hudebnímu podniku v rozjezdu. Je to i v jejich zájmu, napsaly agentury Reuters a AP.