Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na Facebooku už můžete šmírovat kohokoliv. Stačí, když povolí odběr

aktualizováno 
Nyní na Facebooku můžete odebírat novinky i od lidí, které nemáte mezi "přáteli". Podmínkou je, že tyto sledované celebrity povolí "odběr". Největší sociální síť tak dohání své úhlavní rivaly: Twitter a Google Plus. Ti umožňují jednostranné sledování již od počátku.

"Povolit odběratele" je nová funkce Facebooku. Připomíná Twitter nebo Google+.

Povolíte-li uživatelům, aby se přihlásili k odběru vašich novinek, aniž by byli

Facebook v rámci svých vytrvalých proměn uvedl novou funkci: tlačítko Přihlásit odběr. Umožní uživatelům sledovat novinky (statusy, obrázky, odkazy apod.) od uživatelů, kteří nejsou v jejich seznamu přátel. Sledovaný pouze jednorázově povolí, že jej mohou lidé "odebírat". Na podobném principu funguje "následování" (follow) u sociálních sítí Twitter nebo Google Plus.

Facebook v oficiálním vyjádření mluví o "možnosti nechat se informovat od novinářů, celebrit, politických osobností a dalších uživatelů." Oproti konkurenci nabízí nastavení, jaké množství aktualizací se bude odebírat a zobrazovat v seznamu vybraných příspěvků (Activity stream). Můžete tedy nastavit, že od upovídaného novináře chcete dostávat "jen důležité" aktualizace, zatímco o svojí oblíbené zpěvačce chcete vědět "vše".

Chytré seznamy uživatelů vs. kruhy v Google Plus

Po uvedení sociální sítě společnosti Google na konci července se Facebook i Google snaží přesvědčit uživatele, že právě jejich funkce jsou pro ně ty pravé. To s sebou nese různé inovace na obou stranách, ale také vzájemné přizpůsobování a kopírování fungujících nápadů.

U jednotlivých příspěvků lze nyní snadno nastavit, komu se zobrazí a komu

U příspěvků lze nyní snadno nastavit, komu se zobrazí a komu zůstanou skryté.

Nastavení soukromí

Nastavení soukromí

Nastavení pravidel pro označování

Nastavení pravidel pro označování

Google přišel s možností uživatele snadno rozdělit do "kruhů" a vždy jasně a intuitivně určit, komu se bude co zobrazovat. Facebook na to reagoval usnadněným nastavením soukromí u jednotlivých příspěvků, které sice bylo možné i předtím, ale málokdo jej naplno využíval. Experimentuje také s možností automaticky vytvářených seznamů, zatím nabízí: Kolegy, Spolužáky, Lidé, kteří žijí poblíž.

Google zatím automatické seznamy nenabízí, zato (po vzoru Twitteru) je k dispozici kategorizovaný seznam zajímavých osobností, které by se vám mohly hodit do kruhů. Je jasné, že konkurence Facebooku i Googlu svědčí, a uživatelé se mohou těšit na nové funkce a vylepšení, které, jak se zdá, povedou i ke snadnějšímu nastavení soukromí pro méně zkušené uživatele.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.