Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na státní web za miliony chodí jen minimum lidí

  20:26aktualizováno  20:26
Portál veřejné správy, který vznikl před dvěma lety jako hlavní rozcestník pro další státní stránky, trápí nízká návštěvnost. Stát za něj přitom platí každým rokem 40 milionů z peněz daňových poplatníků.

Víte, jaký je rozdíl mezi státním a soukromým internetovým portálem? V penězích skoro žádný, v návštěvnosti ohromný. Portál veřejné správy, který vznikl před dvěma lety jako hlavní rozcestník pro další státní stránky, trápí nízká návštěvnost. „Portál má ve srovnání s jinými vládními weby nízkou návštěvnost,“ říká Tomáš Urbánek ze služby sledování návštěvnosti iAudit.


Podle posledního měření dorazí na stránky gov.cz asi třicet tisíc návštěvníků za týden. To je pro srovnání dvakrát až čtyřikrát méně než na stránky některých ministerstev. „Neobsahuje totiž žádné viditelné lákadlo. Určitě by mu prospěla například větší integrace s jinými informačními zdroji, například s katastrem nemovitostí nebo s obchodním rejstříkem,“ říká Tomáš Urbánek.


Ministerstvo informatiky, které má státní web na starosti, už proto rozhodlo o desetimilionové injekci do jeho propagace. Na uspořádání kampaně, jejíž součástí bude i výběr nového loga, vyhlásí ministerstvo výběrové řízení. To se však nekonalo při zrození státního rozcestníku, přestože jde o částku řádově ještě vyšší. Jako jeden z důvodů se uvádí, že ministerstvo stránky nekoupilo jako výrobek. „Portál nakupujeme jako službu,“ říká Petra Zindulková z ministerstva informatiky. Pro jeho vznik stačilo podepsat dodatek k základní prováděcí smlouvě s Českým Telecomem, od kterého stát pořizuje řadu telekomunikačních služeb.

 „Rámcová smlouva končí dnem pátého výročí podpisu smlouvy, pokud nedojde k jejímu prodloužení,“ říká Zindulková. Smlouva o provozu portálu je „honorována“ částkou 40 milionů korun ročně, přesněji čtyři koruny na obyvatele ČR a rok. „Není to úplně standardní řešení. Při stanovování rozpočtu na tvorbu a údržbu webu v komerční sféře se vychází z očekávaného zisku nebo úspor, které web společnosti přinese,“ říká Martin Kopta, analytik společnosti Advertures. „Problém portálu je v nepoměru ceny, užitné hodnoty a množství návštěvníků. Stejného výsledku lze dosáhnout za cenu nejméně o jeden řád nižší,“ říká Marin Kopta.

Podobný názor měli i zástupci dalších dotázaných firem, které se podílejí na vzniku a provozu jiných informačních portálů. Přesto ani částka 40 milionů korun za rok nemusí být konečná. „V letošním roce možná dojde k jednorázovým investicím do rozšíření portálu o nové moduly. O kolik přesně se náklady v letošním roce zvýší, však budeme vědět teprve příští týden poté, co se uzavřou jednání o dodatku ke smlouvě,“ říká Klára Volná, mluvčí ministerstva.

Návštěvnost státních internetových stránek - počet unikátních návštěvníků za 3. týden 2005 (Zdroj:iAudit ) 

  • mfcr.cz (min. financí) 138 000
  • justice.cz (spravedlnost) 110 000
  • mvcr.cz (vnitro) 62 000
  • mpsv.cz (práce) 57 000
  • czso.cz (statistici) 31 000
  • ov.cz (portál veř. správy) 30 000

Které stránky mají pro srovnání 30 000 návštěvníků týdně

  • rodina.cz
  • AAAauto.cz
  • finance.cz
  • hokej.cz
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.