Diskuze
Nadzvuková letadla se vrátí možná už za pět let. Spolupracuje i Airbus
Děkujeme za pochopení.
M69a97r23e32k 23K90r96o34l12l
TU-144 a Concorde vznikly v době před ropnou krizí, tedy v době, kdy náklady na palivo nikdo neřešil. Dnes je situace jiná a plebs je citlivý na cenu, takže nadzvuková letadla mají smysl opravdu jen pro bohatou klientelu a nelze očekávat nějaké nadzvukové, velkokapacitní airbusy.
K76o66s66t67a75s 37J56o55a24n60i46d27i38s
concorde předběhl dobu o sto let..
no,, byl prý rentabilní.. nevím jakou část z těch 27mi let, ale v době, kdy se z concorde stala luxusní záležitost a na palubě se podávala vybraná několikachodová menu, pilo nejlepší víno a champaigne, speedbird concorde měl všude prioritu a všichni to považovali opravdu za exkluzivní tříhodinový prostor užít si absolutní pětihvězdičkový luxus, tak tehdy to fungovalo prý celkem dobře...
jinak, concorde je pořád absolutní technologická špička nejen v letecké dopravě, ale obecně. spousta patentovaných zařízení concorde stále v letecké dopravě se stále nikde jinde nepoužívá.. concorde by měl lítat, nic lepšího tady ani v roce 2060 nebude.. bizjety pro soukromé lety zdaleka nebudou tak rychlé a nedoletí tak daleko..
P93e77t55r 80T43y85č53k42a
Tak vzhledem k úzké kabině let Concordem žádný luxus nebyl. Šlo prostě o to letět Concoredem a někomu třeba o rychlost letu. Tohle je luxus:
http://www.emirates.com/cz/czech/flying/our_fleet/emirates_a380/emirates_a380.aspx
M55a30r39t17i34n 77M81i47k95o56l29á91š35e69k
Ono už v polovině (concorde) projektu bylo jasné, že rentabilita ( i při tehdejších cenách ropy) toho letadla nebude možná, ale tehdejší vládnoucí garnitura v GB a FR nechtěla před veřejností ztratit tvář, takže do toho vesele sypali peníze dál at to stojí co to stojí... "The sunk cost fallacy is in game theory sometimes known as the "Concorde Fallacy",[9] referring to the fact that the British and French governments continued to fund the joint development of Concorde even after it became apparent that there was no longer an economic case for the aircraft. The project was regarded privately by the British government as a "commercial disaster" which should never have been started, and was almost cancelled, but political and legal issues had ultimately made it impossible for either government to pull out." http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs
P32e14t71r 92V22á54c96l21a29v25e60k
Concorde byl jednu svoji dobu ziskový, bohužel to netrvalo dlouho a celkově zůstane ve ztrátě. Jenomže.. dá se mluvit o ztrátě, z toho projektu vzešlo spoustu věcí, které se používají v letectví, získali jsme nové poznatky z aerodynamiky. Projekt apollo byl taky hluboce ztrátový, ale poznatky z něj využíváme dodnes. Nelze se na to dívat jen hrubě ekonomicky ale je nutné to brát i jako investici.
M14i45l76a41n 56J20i80r68o30u45š36e59k
V článku chybí informace, že se Concord začal projektovat už v roce 1955. Tehdy byla úplně jiná situace ohledně ceny pohonných hmot. Předpoklady o rozšíření nadzvukové dopravy byly reálné. Potom přišla v 70. letech ropná krize a všechno bylo jinak. Přednost dostaly projekty s vysokou provozní ekonomikou.
P50e59t74r18a 28N13o27v34á13k33o55v51á
A co osobní přeprava lodí do Ameriky, to se neplánuje? To prý je dnes už téměř neuskutečnitelný sen...
M98a44r43e10k 24S55ý92k73o45r69a
Proč ne? Queen Mary 2 tohle provozuje:
P63a98v18e21l 65M48a85t77o22u52š61e78k
Nějak nechápu, z jakého důvodu byla přeprava Concordem, určeným pro movitou klientelu, dotována.
Protože tolik movité kliientely, aby se tak velké letadlo zaplnilo, prostě není
J23i46ř84í 68K72o95p96ř21i29v54a
z detstvi pamatuji na hrmeni nadzvukovych stihacek, ktere bylo slyset prakticky kazdy slunecny den. Budte radi za dnesni skvostne ticho. Jeste to tu vychytat se svetelnym znecistenim a bude tu radost zit.
P50a83v26e29l 64M92a54t45o40u91š71e38k
Stíhačky létají i dnes, byť určitě méně, ale hlavně asi ne zrovna nad vámi. Hovořit dnes o skvostném tichu je trochu neobjektivní. Armádní letouny bohatě nahradili civilní motoristé, kteří obtěžují hlukem mnohonásobně více než v minulosti.
L41u61k50á65š 18K94m75e49n51t
Ona vám to EU vysvětlí. Stanoví kolik kg pohonných hmot na jednoho pasažéra smí letoun nad EU spálit na hodinu letu a bude se létat ve větroních na solární pohon.
L38u21d88v22í89k 93G31a60j36d18o34š62í78k
Ani bych se moc nedivil.
Vzhledem k tomu jak je létání neekologické a to nadzvukové obzvlášť, tenhle projekt možná narazí právě na nějaké podobné regule.
T15o33m28á17š 87Š12t45r78i13g22n71e37r
akurat tie pohonne jednotky su tam ako past na oko...
J17a74n 98N33o83v13á82k
Fandím jim, ale připadá mi to jako "mokré sny".
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy
Přímý přenos Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Automechanik/Autoelektrikář, dopravné, super benefity #tOXpz
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Karlovarský kraj
nabízený plat:
32 000 - 48 000 Kč