Nakupujete na internetu? Patříte mezi 3% menšinu

  • 2
Zboží nebo službu si v loňském roce na internetu koupila jen tři procenta z české populace starší 15 let. Nejčastěji realizují internetové nákupy lidé ve věkové skupině 25 až 34 let. Vyplývá to z šetření České statistického úřadu provedeného ve čtvrtém kvartálu loňského roku na vzorku zhruba 8,5 tisíce osob.

Nejvíce lidé na internetu nakupovali oblečení a sportovní potřeby (64 procent), knihy, časopisy a učebnice si koupilo 37 procent osob a elektronické vybavení pak 29 procent dotázaných. Kromě toho lidé přes internet často nakupují vstupenky, hardware, filmy, hudbu, ubytování a software. Ze všech nakupujících na internetu v loňském roce 56 procent zvolilo jako způsob platby dobírku, 26 procent zaplatilo převodem z bankovního účtu a 19 procent nakupujících platilo v hotovosti. Platbu složenkou nebo kreditní kartou využilo v průměru pět procent nakupujících.

Internetové bankovnictví využilo pro soukromé účely v posledním čtvrtletí loňského roku 12 procent lidí starších 15 let, kteří mají zkušenost s používáním internetu. Nejčastěji přitom tento způsob nakládání s penězi vyhledávají lidí ve věku 25 až 34 let. Stejné procento lidí, tedy 12 procent, použilo soukromě internet pro kontakt s orgány veřejné správy. Z nich pak 12 procent vyhledávalo informace, 3,5 procenta stahovalo formuláře a 1,3 procenta odeslalo on-line vyplněný formulář.

Zdroj: ČIA

Související odkazy:

  • Nákup v síti již vyzkoušelo 70 % uživatelů v ČR
  • V Polsku rádi nakupují přes internet. Vedou knihy a elektronika
  • Yahoo spustilo službu pro porovnávání cen
  • Froogle – služba od Google pro nakupující on-line