- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krásný článek, ovšem nesmírně kraťoučký..budu muset vyhledat originál z US serverů
Odkaz na NASAholes https://climate.nasa.gov
a k cemu to bude dobre ? pro vojenske ucely to nema zadny smysl a pro komercni ucely to neumi prevez vice nez jednoho, mozna dva lidi.....
Tvar letícího objektu velmi ovlivňuje, jak bude následná sonická vlna vypadat - a to pak ovlivňuje, jak moc a jak daleko je slyšet.
A na tomhle se právě některé tvary a chování testuje, aby se ty vykoumané principy mohly použít na něčem"smysluplném".
(patří k tomu i snímkování těch vln - o tom tu byl článek před nějakou dobou).
Je hluk a hluk. Onehdy jsem hledal na flightradaru původce velmi hlasitého hlubokého bručení, které se neslo snad deset minut z oblohy. A hle - ukrajinský turbovrtulový Antonov!
Možná jsme poslouchali to samé. Docela pravidelně kolem 21:00.
"...Jeho cílem bude poskytnout statistické údaje..."
Iste cieľom bude,okrem iného, poskytovanie štatistických údajov.Nik ,samozrejme, nemôže očakávať, že do médií "vyklopia" všetko na rovinu.
Aj SR-71poskytoval,okrem iného,aj štatistické údaje...
Ale článok a galéria super
Jojo, třeba o měření rychosti proudění vzduchu laserem (což už dnes dělají družice z oběžné dráhy), sledování oblohy ve spektrech, které blokuje atmosféra, ostatně i tento výzkum jak omezit vliv sonického třesku pro pozemní pozorovatele.
Což mimochodem nikdo netvrdí, že něco takového lze eliminovat, experimentuje se s jeho 'rozložením' po délce letounu a tedy pocitově ztišení...
Alespoň tedy, pokud se bavíme o využití SR-71 v rámci NASA.
Ale tohle letadlo také nebude provozovat CIA či NRO, že?
Sonický třesk (respektive sonická vlna) - "vzniká" po celou dobu, co se letadlo pohybuje nadzvukovou rychlostí - nikoliv jen v době, kdy letadlo překonává rychlost zvuku.
Jste technet - možná byste mohli formulovat popisky tak, aby tenhle zažitý omyl nepodporovaly.
Popisek 2: "překonat zvukovou bariéru výrazně tišeji"
Popisek 5: "...změnitt rázovou vlnu vytvořenou rozdílem tlaku před a za letadlem při přechodu přes rychlost zvuku... "
V tom videu máte krásnou animaci té vlny ...
Dobrý den, děkuji za upozornění, informaci jsem upravil.
Sasci z NASA budou na jedne strane rvat, ze se otepluje a na druhe strane testovat technicka reseni, ktera by se dla pouzit pro dopravni nadzukova letadla, ktera jsou co se tyka ekonomiky provozu a dopadu na zivotni prostredi to nejhorsi co muze byt... To proste nevymyslis, pavedci!
Nojo, i vynálezce kola byl pavědec. Člověk má nohy, tak na co kola, že ?