Diskuze

NASA dala po letech zelenou tichému nadzvukovému letadlu

Americká společnost Lockheed-Martin a NASA se chystají na finální fázi projektu X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology, tichá nadzvuková technologie). V jeho rámci bude sestaven v továrně Skunk Works experimentální technologický demonstrátor nadzvukového letounu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Krásný článek, ovšem nesmírně kraťoučký..budu muset vyhledat originál z US serverů

1 0
možnosti

J69o37s63e27f 31V33a68l10a

23. 1. 2020 6:23

a k cemu to bude dobre ? pro vojenske ucely to nema zadny smysl a pro komercni ucely to neumi prevez vice nez jednoho, mozna dva lidi.....

0 0
možnosti

Tvar letícího objektu velmi ovlivňuje, jak bude následná sonická vlna vypadat - a to pak ovlivňuje, jak moc a jak daleko je slyšet.

A na tomhle se právě některé tvary a chování testuje, aby se ty vykoumané principy mohly použít na něčem"smysluplném".

(patří k tomu i snímkování těch vln - o tom tu byl článek před nějakou dobou).

4 0
možnosti

L48i80b36o61r 78F57i34l65á88k

22. 1. 2020 11:54

Sem myslel, že to bude na baterky.

6 1
možnosti

Je hluk a hluk. Onehdy jsem hledal na flightradaru původce velmi hlasitého hlubokého bručení, které se neslo snad deset minut z oblohy. A hle - ukrajinský turbovrtulový Antonov!

1 0
možnosti

Možná jsme poslouchali to samé. Docela pravidelně kolem 21:00. ;-)

0 0
možnosti

"...Jeho cílem bude poskytnout statistické údaje...";-)

Iste cieľom bude,okrem iného, poskytovanie štatistických údajov.Nik ,samozrejme, nemôže očakávať, že do médií "vyklopia" všetko na rovinu.:-)

Aj SR-71poskytoval,okrem iného,aj štatistické údaje...:-P

Ale článok a galéria super!R^

2 1
možnosti

Jojo, třeba o měření rychosti proudění vzduchu laserem (což už dnes dělají družice z oběžné dráhy), sledování oblohy ve spektrech, které blokuje atmosféra, ostatně i tento výzkum jak omezit vliv sonického třesku pro pozemní pozorovatele.

Což mimochodem nikdo netvrdí, že něco takového lze eliminovat, experimentuje se s jeho 'rozložením' po délce letounu a tedy pocitově ztišení...

Alespoň tedy, pokud se bavíme o využití SR-71 v rámci NASA.

Ale tohle letadlo také nebude provozovat CIA či NRO, že?

4 0
možnosti

Sonický třesk (respektive sonická vlna) - "vzniká" po celou dobu, co se letadlo pohybuje nadzvukovou rychlostí - nikoliv jen v době, kdy letadlo překonává rychlost zvuku.

Jste technet - možná byste mohli formulovat popisky tak, aby tenhle zažitý omyl nepodporovaly.

Popisek 2: "překonat zvukovou bariéru výrazně tišeji"

Popisek 5: "...změnitt rázovou vlnu vytvořenou rozdílem tlaku před a za letadlem při přechodu přes rychlost zvuku... "

V tom videu máte krásnou animaci té vlny ...

13 0
možnosti

Dobrý den, děkuji za upozornění, informaci jsem upravil.

4 0
možnosti

T83o14m18a50s 72R93o75t58t

22. 1. 2020 6:50

Sasci z NASA budou na jedne strane rvat, ze se otepluje a na druhe strane testovat technicka reseni, ktera by se dla pouzit pro dopravni nadzukova letadla, ktera jsou co se tyka ekonomiky provozu a dopadu na zivotni prostredi to nejhorsi co muze byt... To proste nevymyslis, pavedci!

0 53
možnosti

Nojo, i vynálezce kola byl pavědec. Člověk má nohy, tak na co kola, že ? ;-)

22 0
možnosti