NASA umožnila Google ukázat mapy planety Mars

14:01aktualizováno  14:01
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) společně s největším světovým internetovým vyhledávačem Google zpřístupnily mapy Marsu.

Uživatelé celosvětové sítě se tak mohou "procházet" po rudé planetě od planin Meridiani Planum po duny kráteru Proctor (Proctor Crater Dunes), píše na svých webových stránkách časopis New Scientist.

Mapy jsou dostupné na této adrese. Cílem je podle autorů myšlenky představit Mars široké veřejnosti a dát jí zároveň přístup k nástroji, který jim umožní objevovat Mars stejným způsobem, jakým mohou prostřednictvím Google Earth objevovat Zemi. Mapy jsou složené z více než 17.000 snímků z amerických sond Mars Global Surveyor a Mars Odyssey, které obíhají na oběžné dráze kolem rudé planety. Software, který umožnil jednotlivé snímky poskládat dohromady a sestavit z nich mapy, vytvořil Noel Gorelick z Arizonské státní univerzity