Padesát nejnavštěvovanějších webů světa podle Alexa.com

Padesát nejnavštěvovanějších webů světa podle Alexa.com | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

Padesátka nejnavštěvovanějších webů světa (20. - 11. příčka)

  • 112
Možná vás překvapí, že z první padesátky zdaleka neznáte všechny servery. Buď jsou oblíbené v cizině, nebo kolem sebe mají svou vlastní komunitu. Tipnete si, kdo je na prvních místech?

(Pokračování článku Padesátka nejnavštěvovanějších webů světa)

20. Ruský „Facebook“ VK.com

Miliardy uživatelů měsíčně sice ruská sociální síť VK (dříve VKontakte) nedosahuje, ale má prý přes 320 milionů aktivních uživatelů, a to samozřejmě nejen v Rusku, kde jde o druhou nejnavštěvovanější stránku. V roce 2006 ji založil Pavel Durov a od roku 2014 je stránka ve výhradním vlastnictví ruské skupiny Mail.ru.

20. VK.com

19. Ruský rozcestník a vyhledávač Yandex.ru

Jestliže vk.com je v Rusku druhá nejnavštěvovanější stránka, Yandex.ru má s přehledem první příčku. Rusko je jedno z mála zemí, kde Google nehraje mezi vyhledávači první housle. Kromě Ruska je Yandex, založený v roce 1997, oblíbený ještě na Ukrajině, v Kazachstánu, Ázerbájdžánu a Bělorusku.

18. Japonský Google.co.jp

Také Japonsko patří k zemím, kde Google nemá jasnou převahu. Ale o první pozici jej zde nepřipravila lokální firma, nýbrž americká konkurence v podobě místní verze Yahoo.

17. Aukční portál Ebay.com

Před dvaceti lety odstartoval největší aukční portál na světě. Ebay začal jako malý projektík kalifornského programátora Pierra Omidyara pod názvem AuctionWeb. Traduje se, že když pomocí tohoto systému prodal i rozbité laserové ukazovátko, došlo mu, že je u zrodu něčeho velkého.

V roce 2013 Omidyar založil mediální skupinu First Look Media a podílí se tak na vydávání Snowdenových odhalení na blogu The Intercept. Článek ve Vanity Fair ukazuje, že práce s novináři pro něj byla nečekanou výzvou.

Portál Ebay prodává téměř vše a po celém světě. Stal se centrem nejen dražeb a aukcí, ale i platformou pro nezávislé prodejce.

16. Čínský „Twitter“ se jmenuje Weibo.com

Zatímco americká mikroblogovací síť Twitter je v Číně blokovaná, daří se zde místnímu Weibo.com (Sina Weibo). Stejně jako u Twitteru zde platí limit 140 znaků pro jednu zprávu, lidé se označují @zavináčem a témata mají své #hashtagy#. Dvě mřížky místo jedné slouží k uzavření čínských znaků, zatímco abeceda umožňuje #OddělovatSlovaTakto. Weibo 198 milionů měsíčních aktivních uživatelů.

16. Weibo.com

15. Japonská verze Yahoo.co.jp

V Japonsku vede nad Googlem jeho americký konkurent Yahoo. Design svou strohou hranatostí tak trochu připomíná přelom tisíciletí.

14. Profesní sociální síť Linkedin.com

Možná tam jste také, protože jste četli, že tam jsou všichni profesionálové. Linkedin je sociální síť plná profesních úspěchů, networkingových možností a pozitivních referencí. Založena byla v roce 2003 a v květnu 2011 vstoupila na burzu. Linkedin vydělává na službách pro platící uživatele a reklamách, ale nevydělává dost na to, aby se dostal z mírné ztráty.

13. Čínský portál Sina.com.cn

Největší čínský webový portál byl založen v roce 1999 a nabízí zábavu, zprávy, mikroblogovací sociální síť a řadu dalších služeb.

13. Sina.com.cn

12. Čínské obchodování Taobao.com

Od roku 2003 působí na čínském trhu (pro mezinárodní mu slouží doména tmall.com) a jeho roční obraty přesahuji bilion (1×1012) yuanů, tedy přes 3,7 bilionů korun.

11. Služby od Microsoftu na Live.com

Dříve měl Microsoft služby svázané s účtem Hotmail, ale v roce 2005 oznámil přechod pod značku Windows Live. S nástupem Windows 8 v roce 2012 Microsoft začal další změnu značky a služby integruje do operačního systému, Office apod. Doména Live.com však zůstává mezi nejnavštěvovanějšími.