Padesát nejnavštěvovanějších webů světa podle Alexa.com
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
50. FC2.com - Na padesáté příčce nejnavštěvovanějších webů je blogovací platforma FC2.com, která je oblíbená především v Japonsku, kde je to třetí nejnavštěvovanější videoserver.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
49. Google.it - Jedna z mnoha jazykových mutací vyhledávače Google, v tomto případě italská. Doménu Google.it má společnost už od roku 1999.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
48. IMDB.com - opravdu všechno o filmech v této rozsáhlé databázi.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
47. Apple.com - Nejúspěšnější (ve smyslu nejdražší) IT společnost na světě používá své webové stránky nejen k prodeji vlastních zařízení, ale také k oznamování novinek. Proto jsou nadměrně navštěvované v souvislosti s novými iPhony, iPady a dalšími zařízeními.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
46. xvideos.com - Nejpopulárnější z webů specializovaných na pornografická videa všeho druhu má sídlo v americkém „městě hříchu“ Las Vegas. Funguje už od roku 1997.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
45. Google.ru - Ruská doména patří Googlu minimálně od roku 2004. V Rusku soupeří s vyhledávačem Yandex a je to jedna z mála zemí, kde nemá Google na poli vyhledávačů jasnou převahu.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
44. Imgur.com - Server Imgur.com je známý především jako „místo, kam se ukládají fotky na reddit.com“, ale od roku 2012 je to plně samostatná stránka pro nahrávání, hlasování a diskuzi pod obrázky a galeriemi. Pověstná je stránka „User-sub“, kde jdou uživatelé s kůží na trh, nahrají svůj „OC“ (originální obsah) a pak čekají, zda jej komunita ocení hlasy („upvotes“) a oni se dostanou na FP („hlavní stránku“). Z Redditu si Imgur převzal i systém podkategorií, takže třeba r/funny obsahuje vtipy, r/emmawatson fotky velké oblíbenkyně internetových geeků a r/earthporn kupodivu nikoli porno, ale úchvatné záběry krajinek.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
43. Tumblr.com - Zatímco pamětníci ještě pamatují blogy na LiveJournal.com, mladší generace uživatelů preferuje blogovací platformu Tumblr.com. Do popředí jde mobilní aplikace, kromě textů jde o obrazovou komunikaci a velký důraz klade Tumblr na komentáře a vzájemné provázání blogů. V současnosti zde „tumblí“ přes 250 milionů uživatelů.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
42. Sohu.com - Čínská stránka Sohu.com také vypadá, že s designem zaspala někdy v roce 2005, ale zřejmě se řídí zásadou, že když něco funguje, proč to měnit. Vydělává přes reklamy, nabízí rozcestník, vyhledávač, zprávy a on-line hry. Měsíčně ji navštíví přes 90 milionů lidí.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
41. Onclickads.net - Tuto adresu do prohlížeče moc lidí nezadává, přesto je doména onclickads.net jedna z nejnavštěvovanějších na světě. Firma PropellerAds odtud totiž do celého světa prodává své reklamní formáty.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
40. Microsoft.com - Microsoft si svou doménu microsoft.com registroval už v květnu 1991, jde tak o jednu z nejstarších domén v první padesátce.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
39. PayPal.com - Zatímco dnes je nakládání s financemi po internetu naprosto běžné, v roce 1998 to byla celkem revoluce. Americké firmě PayPal (vznikla sloučením Confinity a X.com) se povedlo nastartovat on-line ekonomiku. V roce 2002 tento platební systém přešel do vlastnictví aukčního portálu eBay.com.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
38. Mail.ru - Oblíbená freemailová služba v Rusku funguje od roku 1998 a stránky skupiny Mail.ru (například i Odnoklassniki, tedy ruští Spolužáci) jsou v souhrnu nejoblíbenější v zemi co do stráveného času.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
37. Tmall.com - Čínská stránka tmall.com není ve světě příliš známá, ale její vlastník Alibaba již vstoupil do širšího povědomí. Tmall.com prodává zboží od desetitisíců značek, jde tak spíše o platformu než o pouhý e-shop.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
36. WordPress.com - Služba WordPress začínala v roce 2003 jako jeden z mnoha nástrojů pro blogování a postupně se díky open-source komunitě rozvinula v jeden z nejznámějších a nejrozpracovanějších redakčních systémů. Využívá ji téměř čtvrtina stránek, některé zdarma (na vlastním serveru), jiné zdarma či za poplatek na serverech WordPress.com
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
35. Google.fr - Od roku 2000 má Google svou francouzskou doménu Google.fr. Ve Francii je to nejnavštěvovanější stránka.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
34. Google.com.br - Brazilskou doménu měl Google už od roku 1999. Také v Brazílii je Google jednička na trhu co do návštěvnosti.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
33. Pinterest.com - Většina populárních sociálních sítí (Twitter, Facebook, Snapchat atd.) jsou oblíbené mezi dámskou i pánskou částí publika, ale Pinterest přitahuje především ženy (71 %). Uživatelky a uživatelé mohou přišpendlit („pin“) obrázky ze stránek na internetu a vytvářet si tak seznamy („nástěnky“) a dále je sdílet s ostatními. Typickým využitím je sbírání zajímavých receptů, nápadů na rekonstrukci a vybavení bytu nebo tipů na plánování svatby.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
32. Ask.com - Byly doby, kdy Ask.com patřil (ještě jako Ask Jeeves) k nejpoužívanějším vyhledávačům. Ty doby jsou pryč (dnes má podíl 1,8 % v USA a méně než 1 % globálně), ale stále se drží na trhu.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
31. Reddit.com - Na první pohled vypadá stránka Reddit dost neuspořádaně a geekovsky. To komunitě uživatelů vyhovuje. Reddit si od roku 2005 vybudoval silnou značku mezi nadšenci i běžnými uživateli, kteří se zde sdružují do diskuzních skupin („subreddits“) a společně zjišťují, co se v dané oblasti děje nejdůležitějšího.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
30. Google.co.uk - Britskou komerční doménu .co.uk má Google ve vlastnictví už od začátku roku 1999.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
29. Amazon.co.jp - Americký internetový obchod Amazon vlastní japonskou doménu minimálně od roku 2002.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
28. MSN.com - Spolu s Windows 95 odstartoval i portál MSN. Na adresu MSN.com dříve odkazoval každý prohlížeč Internet Explorer ve výchozím nastavení. Microsoft měl s MSN velké plány: zprávy, počasí, komunitní síť. Pod značkou MSN fungoval i kecálek, freemail (Hotmail) a vyhledávač. S příchodem vyhledávače Bing.com v roce 2009 bylo jasné, že se účel MSN bude měnit. V roce 2014 Microsoft představil novou verzi, která více připomíná rozcestník pro různé služby Microsoftu.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
27. Aliexpress.com - Čínský on-line obchod Alibaba a jejich obchod Aliexpress.com od roku 2010 cílí na zákazníky po celém světě včetně Česka. Nabízí řadu slev a levné poštovné.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
26. Instagram.com - Miliarda dolarů, na takové ocenění nedosáhne každý startup. Instagramu se to povedlo za dva roky s pouhými třinácti zaměstnanci, když jej v roce 2012 koupil konkurenční Facebook. Sociální síť zaměřenou na fotky ale zachoval a pouze ji tu a tam lépe integroval do Facebooku, takže si udržela svou značku.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
25. Google.de - Německá doména vyhledávače Google.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
24. Bing.com - Když Microsoft v roce 2009 představil vyhledávač Bing.com, měl s ním velké plány. Měla to být odpověď na celosvětově dominující Google. Za více než pět let Microsoft díky spolupráci s Yahoo dokázal protlačit svůj vyhledávač nad 30% podíl mezi vyhledávači v USA. Celosvětově se Bing (v kombinaci s Yahoo) podle statista.com pohybuje kolem 7 %, zatímco Google má téměř 90% podíl.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
23. t.co - Další ryze servisní doména, přes kterou sociální síť Twitter posílá uživatele na konkrétní odkazy. Jde v podstatě o zkracovač URL. Za poslední rok se tato doména vyšvihla z 50. příčky až do první pětadvacítky.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
22. Blogspot.com - Blogovací platforma Blogger.com publikuje blogy uživatelů na doméně blogspot.com. Služba funguje od roku 1999 a v roce 2003 ji koupil Google. Blogger.com nabízí také možnost vést si blog na vlastní doméně zdarma.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
21. - Hao123.com (a .cn) patří čínskému gigantovi Baidu.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
20. VK.com - Miliardy uživatelů měsíčně sice ruská sociální síť VK (dříve VKontakte) nedosahuje, ale má prý přes 320 milionů aktivních uživatelů, a to samozřejmě nejen v Rusku, kde jde o druhou nejnavštěvovanější stránku. V roce 2006 ji založil Pavel Durov a od roku 2014 je stránka ve výhradním vlastnictví ruské skupiny Mail.ru.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
19. Yandex.ru - Jestliže vk.com je v Rusku druhá nejnavštěvovanější stránka, Yandex.ru má s přehledem první příčku. Rusko je jedno z mála zemí, kde Google nehraje mezi vyhledávači první housle. Kromě Ruska je Yandex, založený v roce 1997, oblíbený ještě na Ukrajině, v Kazachstánu, Ázerbájdžánu a Bělorusku.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
18. Google.co.jp - Také Japonsko patří k zemím, kde Google nemá jasnou převahu. Ale o první pozici jej zde nepřipravila lokální firma, nýbrž americká konkurence v podobě místní verze Yahoo.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
17. Ebay.com - Před dvaceti lety odstartoval největší aukční portál na světě. Ebay začal jako malý projektík kalifornského programátora Pierra Omidyara pod názvem AuctionWeb. Traduje se, že když pomocí tohoto systému prodal i rozbité laserové ukazovátko, došlo mu, že je u zrodu něčeho velkého.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
16. Weibo.com - Zatímco americká mikroblogovací síť Twitter je v Číně blokovaná, daří se zde místnímu Weibo.com (Sina Weibo). Stejně jako u Twitteru zde platí limit 140 znaků pro jednu zprávu, lidé se označují @zavináčem a témata mají své #hashtagy#. Dvě mřížky místo jedné slouží k uzavření čínských znaků, zatímco abeceda umožňuje #OddělovatSlovaTakto. Weibo má 198 milionů měsíčních aktivních uživatelů.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
15. Yahoo.co.jp - V Japonsku vede nad Googlem jeho americký konkurent Yahoo. Design svou strohou hranatostí tak trochu připomíná přelom tisíciletí.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
14. Linkedin.com - Možná tam jste také, protože jste četli, že tam jsou všichni profesionálové. Linkedin je sociální síť plná profesních úspěchů, networkingových možností a pozitivních referencí. Založena byla v roce 2003 a v květnu 2011 vstoupila na burzu. Linkedin vydělává na službách pro platící uživatele a reklamách, ale nevydělává dost na to, aby se dostal z mírné ztráty.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
13. Sina.com.cn - Největší čínský webový portál byl založen v roce 1999 a nabízí zábavu, zprávy, mikroblogovací sociální síť a řadu dalších služeb.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
12. Taobao.com - Od roku 2003 působí na čínském trhu (pro mezinárodní mu slouží doména tmall.com) a jeho roční obraty přesahuji bilion (1×10^12) yuanů, tedy přes 3,7 bilionů korun.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
11. Live.com - Dříve měl Microsoft služby svázané s účtem Hotmail, ale v roce 2005 oznámil přechod pod značku Windows Live. S nástupem Windows 8 v roce 2012 Microsoft začal další změnu značky a služby integruje do operačního systému, Office apod. Doména Live.com však zůstává mezi nejnavštěvovanějšími.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
10. Google.co.in - Indie je z hlediska internetových společností velmi perspektivním trhem. V 1,2miliardové zemi bydlí přes 350 milionů uživatelů internetu (to je více než v USA a Rusku dohromady). Google zde opanoval trh s vyhledávači a v první pětici indických top webů má hned tři domény (Google.com, Google.co.in a YouTube.com).
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
9. Twitter.com - Přestože zdaleka nedosahuje popularity Facebooku, má sociální síť Twitter, založená v roce 2006, dobře nakročeno. Podařilo se jí totiž zpeněžit 300 milionů aktivních uživatelů a ročně vydělává přes miliardu dolarů.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
8. QQ.com - Čínská odpověď na izraelský kecálek ICQ (pamatujete na něj ještě?) se jmenovala OICQ, tedy Open ICQ. Kvůli obavě z žalob kvůli porušení ochranné známky patřící AOL se později přejmenoval na QQ, což je údajně pro Číňany i snáze vyslovitelné.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
7. Wikipedia.org - „Otevřená encyklopedie, kterou může kdokoli editovat.“ Tak zní podtitul jedné z nejoblíbenějších stránek celého internetu. Když jsme o ní poprvé psali před téměř deseti lety, byla Wikipedia na 30. místě žebříčku Alexa.com, nyní se dlouhodobě pohybuje mezi šestým a sedmým místem.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
6. Amazon.com - Příběh internetové společnosti Amazon.com je zpodobněním internetové historie jako takové. V roce 1994 rozpoznal tehdy třicetiletý zakladatel Jeff Bezos příležitost a založil internetový obchod, který dokázal „minimalizovat rizika“ na straně vydavatelů i autorů. Zatímco i největší knihkupectví těžko může efektivně naskladnit více než desetitisíce titulů, Amazon dokáže bez problémů nabízet miliony různých knih.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
5. Yahoo.com - Firma Yahoo.com, založená v roce 1995, nebyla v Česku nikdy tak docela známá. A přestože Yahoo zcela ztratilo svůj náskok ve vyhledávání a prohrálo v souboji s Googlem o přední příčky vyhledávání, stále má věrnou uživatelskou základnu, ať už kvůli e-mailové schránce, kterou zde má 282 milionů uživatelů (poslední data z roku 2012), nebo kvůli zprávám či dalším službám (Flickr, Tumlbr, Answers atd.).
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
4. Baidu.com - Baidu.com může v lecčems vypadat jako čínský klon Googlu: má vlastní vyhledávač, e-mail, pracuje na umělé inteligenci, rozpoznává obrázky či strojově překládá internetové stránky z jazyka do jazyka.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
3. YouTube.com - Dnes je video běžnou součástí on-line světa a do značné míry za to může trojice zakladatelů, kteří v dubnu 2005 nahráli na server YouTube první video v ZOO. V roce 2006 se server YouTube stal tehdy největším nákupem společnosti Google, a to za tehdy překvapivě vysokou částku 1,65 miliardy dolarů.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
2. Facebook.com - V srpnu 2015 se Facebook pochlubil miliardou zobrazení za jediný den. To je velmi slušný výsledek, a to i když máte 1,5 miliardy aktivních měsíčních uživatelů. Sociální síť Facebook navíc vede žebříčky, které sledují nejen počet návštěv, ale i čas, který tam lidé stráví. Síť Marka Zuckerberga zkrátka ovládla svět a stala se téměř univerzální komunikační platformou.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
1. Google.com - Nejnavštěvovanější stránkou internetu je celkem spolehlivě Google.com. A to i přes to, že značná část uživatelů chodí i na národní domény zmíněné v této padesátce nejnavštěvovanějších webů. Google drží 66% podíl na globálním trhu s vyhledávači, v USA je to dokonce 90 %.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz