Internetová „videotéka“ Netflix s 60 miliony předplatitelů, která do ČR zatím jen „míří“, se podle všeho rozhodla zásadně změnit svůj profil a zřejmě i obchodní model. Společnost neprodloužila podle odhadů zhruba miliardovou (v dolarech, samozřejmě) smlouvu z distribuční společností Epix, která vyprší na konci letošního záři. Z nabídky tak zmizí tisícovky filmů, včetně řady „áčkových“ (popularitou, ne kvalitou) titulů, jako je série Hunger Games nebo Transformers.
Tyto a další tituly jsou sice populární a oslovují relativně široké publikum, ale na druhou stranu se k divákům dostávají celou řadu různých kanálů, nejen přes Netflix, vysvětluje šéf obsahu Netflixu Ted Sarandos ve svém komentáři k rozhodnutí na stránkách firmy. Podle jeho slov se Netflix chce soustředit ve větší míře na vlastní obsah, i když populární filmy zcela chybět nebudou a Sarandros uvádí příklady velkých titulů, které se mají v příštích měsících na Netflixu objevit.
Proč se Netflix k takovému rozhodnutí odhodlal, firma přímo neuvádí, ale jak spekuluje například BBC, může jít o krok směrem k exkluzivitě. Cílem vedení možná je, aby se stala jakýmsi HBO mezi internetovými „video on demand“ (VOD) službami: tedy dražším, „prémiovým“ kanálem s velmi zajímavým vlastním obsahem spíše pro náročnější diváky. Uvidíme, jestli to tak opravdu bude, nebo jde spíše jen o obchodní krok.