Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Už nemusíte potvrzovat, že nejste robot. Google si to zjistí neviditelně

  17:35aktualizováno  17:35
Odlišit na internetu člověka od spamovacího automatu není jednoduché. Obvykle se to řeší opisováním špatně čitelných písmen a číslic, jenže roboti už tato čísla zvládají lépe než lidé. Google přišel v roce 2014 s jednoduchým řešením a nyní tuto reCAPTCHu dokonce zneviditelnil, takže člověku už se vůbec nezobrazí.

Neviditelná reCAPTCHA | foto: Google

Nebaví vás luštit nečitelné shluky písmen, abyste nějakému počítači dokázali, že vy nejste počítač, ale člověk? Google nyní představil vylepšenou verzi své „lidsky přístupné“ metody pro odlišení člověka od počítače - neviditelnou reCAPTCHu.

Jednoduché zaškrtávací polííčko skrývá skript, který posoudí, zda jste, nebo...

Takhle vypadalo dosavadní tlačítko reCAPTCHA

Programátoři nyní mohou (podle návodu) „schovat“ původní zaškrtávací tlačítko pod tlačítko, na které uživatel musí tak jako tak kliknout (například „Odeslat objednávku“). Zbytek je stejný, jako nyní: kombinací analýzy chování, analýzy pohybu myši/stránky, analýzy dostupných informací o uživateli apod. se algoritmus pokusí odlišit reálného uživatele z masa a kostí od falešné žádosti od nějakého automatu.

Historie testů CAPTCHA

Koncem devadesátých let se poprvé na internetu objevili automatičtí roboti (zkráceně „boti“), jejichž úkolem bylo vytvářet falešné registrace, komentáře a spam. Reakcí byl test CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart - automatizovaný Turingův test odlišující lidi od strojů), který vyzýval uživatele k přečtení a zadání řady písmen, obvykle nějak zkreslených, aby nebylo jednoduché přečíst je pomocí strojového rozpoznávání textu.

Několik různých typů CAPTCHA obrázků. Počítače jsou v jejich řešení čím dál...

Několik různých typů CAPTCHA obrázků. Počítače jsou v jejich řešení čím dál lepší, a tak se čitelnost snižuje a snižuje - i lidé mají s novými CAPTCHA obrázky problém.

Od té doby se na obou stranách barikády hodně inovovalo. Počítače jsou schopné číst stále lépe, a to i velmi špatně čitelný text. Netrvalo dlouho a CAPTCHA byla pro lidské návštěvníky stejně obtížná jako pro stále se zlepšující boty.

Google přišel nejprve s konceptem reCAPTCHA, který k rozpoznávání používal obrázky nápisů ze Street View nebo z naskenovaných knih - vyplňování reCAPTCHy tak zároveň přispívalo ke zdokonalení OCR. V roce 2014 pak Google dal k dispozici svůj zjednodušený systém: většině uživatelů stačilo jen zaškrtnout políčko „Nejsem robot“. Ti, kteří prvotní kontrolou neprošli, dostali k identifikaci sérii obrázků a pomohli tak neuronovým sítím Googlu naučit se rozpoznávat zvířata, lidi, pláže a další vyhledávané objekty.

Více o tom, jak funguje reCAPTCHA (2014):





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.