Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Nová kampaň na Windows Vista bude stát téměř pět miliard korun

  • 82
Microsoft hodlá podpořit Windows Vista novou kampaní, kde vystupuje i Bill Gates.

Americký Microsoft spustil marketingovou kampaň za 300 milionů dolarů na propagaci operačního systému Windows Vista. Podnik dnes uvedl, že jde o reakci na reklamu firmy Apple, jejímž sloganem je Mac versus PC.

Prvním spotem kampaně, kterou vytvořila reklamní agentura Crispin Porter + Bogusky, je klip s komikem Jerrym Seinfeldem a zakladatelem Microsoftu Billem Gatesem.


Od loňského uvedení na trh prodal Microsoft přes 180 milionů licencí k vistě. Firma přesto nemůže windows zbavit nálepky těžkopádného systému v porovnání s počítači iMac a programy od společnosti Apple. A tento dojem firma Apple ještě přiživila reklamami Mac versus PC.

"Značka si vede tak, a u Windows Vista to platí obzvlášť, jak to vymezili konkurenti," uvedl viceprezident Microsoftu Brad Brooks. "V našem případě je teď na čase zasáhnout a začít vyprávět vlastní příběh," dodal.

Apple v posledních čtvrtletích stabilně zvyšoval podíl na trhu s počítači na úkor běžných PC, které většinou pracují s windows. V dodávkách na americký trh měl Apple ve druhém čtvrtletí podle průzkumové agentury Gartner podíl 8,5 procenta; meziročně vzrostl počet jeho zařízení na trhu o 38 procent. Apple si tak vedl výrazně lépe než celý trh, který stoupl jen o 4,2 procenta.

Microsoft dodal, že je kampaň součástí rozsáhlejší a dlouhodobé snahy zlepšit vnímání windows v očích spotřebitelů. Kampaň počítá i se stánky s vyškolenými specialisty na windows v maloobchodních sítích Best Buy a Circuit City.

Microsoft také spolupracuje s výrobci počítačů, aby se zrychlila práce počítačů s vistou. Předpokládá se, že všichni velcí výrobci počítačů pro vistu zavedou nové či vylepšené modely, které Microsoft označuje za novou generaci PC, napsala agentura Reuters.