Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Start nové linky Peking-Praha jste mohli sledovat na Slow TV

  12:50aktualizováno  13:48
Dnes ráno Praha dostala po mnoha letech plánované přímé letecké spojení s Pekingem. První letadlo nové linky společnosti Hainan Airlines z Pekingu do Prahy přistálo v 6:30. „Domů“ odletělo v půl druhé. Sledovat premiéru jste mohli na Slow TV.
Letadlo čínské společnosti Hainan Airlines (ilustrační snímek)

Letadlo čínské společnosti Hainan Airlines (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Už před dlouhou dobou začala příslušná jednání na úrovni expertů ministerstev dopravy obou zemí, záhy podpořená snahou české vlády na diplomatické úrovni. Nakonec se podařilo s čínskou vládou dohodnout i její příspěvek v případě, pokud by byla linka ztrátová. Vlastních jednání se za českou stranu mimo diplomatů účastnili také zástupci cestovních kanceláří a vše se završilo nedávnou návštěvou prezidenta Zemana v Číně. S ním letěla početná podnikatelská delegace, v níž byli zástupci řady firem z celé republiky. I pro ně bude přímé letecké spojení mezi oběma metropolemi příležitostí k rozšíření firemní klientely.

Sledovat návrat do Pekingu v přímém přenosu jste mohli zde

kamera Slow TV je pro vás na letišti v provozu 24/7

Odlet Airbusu A330-343 společnosti Hainan Airlines proběhl v 13:30.

Letiště Praha po dohodě s ministerstvem dopravy čínské straně nabídlo výhodnější přistávací i další poplatky a veřejnost již zaznamenala poměrně silnou marketingovou kampaň v médiích právě na propagaci nového leteckého spojení.

Dnes brzy ráno dosedl na vzletovou a přistávací dráhu ruzyňského letiště Airbus A330-343 společnosti Hainan Airlines s registrací B-5950. Dopravce však brzy plánuje nasadit na linku dálkový letoun Boeing 767-34P/ER (modifikace standardního Boeingu 767-300 , ER = Extended Range, tedy letoun s prodlouženým doletem). Tyto letouny má dopravce ve své flotile celkem tři a jejich dolet je až 7300 km při průměrné cestovní rychlosti 854 km/hod. Kabiny cestujících nabízí 34 míst v obchodní a 199 v ekonomické třídě s palubními službami na dálkových letech, na které jsou cestující zvyklí u jiných dálkových letů.

Podívejte se na přistání prvního letadla pravidelné linky Praha-Peking:

Flotila společnosti Hainan Airlines dále sestává z deseti moderních Boeingů 787-800 Dreamliner, trojice již zmíněných B-767-300, šesti Boeingů 737-700, avšak páteří flotily je plných 119 letadel typu Boeing 737-800 pro krátké a střední tratě v regionu. K tomu ještě patří v dálkové flotile devět Airbusů A330-200 včetně jedenácti „prodloužených“ A330-300. Hainan Airlines nejsou v letecké dopravě nováčkem, naopak. Létají již více jak 21 let a jejich první letecká linka byla otevřena již v roce 1993 z Haikou do Pekingu.

Ve středu v 6:29 přistál v Praze první přímý spoj z Pekingu čínské letecké...

Ve středu v 6:29 přistál v Praze první přímý spoj z Pekingu čínské letecké společnosti Hainan Airlines. (23. září 2015)

Za léta činnosti společnost získala v oboru celou řadu významných ocenění pro kvalitu služeb. V říjnu 2014 dopravce obdržel v každoroční soutěži World Travel Awards (WTA) cenu jako „Nejlepší obchodní třída v Asii pro rok 2014“. Letos v lednu byla aerolinka uváděna v seznamu stovky nejvíce ceněných čínských firem působících v různých sférách podnikání.

Do Prahy bude Hainan Airlines létat každé pondělí, středu a pátek ráno v 07:30 hod, odlet nové pravidelné linky do Pekingu je plánován ve stejné dny v 13:30 hodin. Pro letecké fandy a spottery je zde příležitost vidět nového dopravce, který navíc může v případě potřeby jako změnu typu na lince poslat do Prahy i jiný letoun. A kdo ví, možná přiletí i jejich Dreamliner.

Autor:



Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Další z rubriky

Iljušin, kterému v Praze Tupolev uřízl ocas, „přeletěl“ do muzea

Přesun letounu Il-18 do Leteckého muzea Kbely

Přežil srážku s jiným dopravním letadlem i mnoho let nepřízně počasí na ploše kbelského letiště. Dopravní letoun Il-18...

OBRAZEM: Vrtulníky Kamov, zbraň proti ponorkám i polním škůdcům

Kamov Ka-27

Před sedmdesáti lety vzlétl první experimentální vrtulník Ka-8 ruského konstruktéra Kamova, z jehož kanceláře pak...

Největší problém umělé inteligence: nelze zjistit, „proč“ se rozhodla

Technický ředitel společnosti Fujitsu, Dr. Joseph Reger

Umělá inteligence a strojové učení jsou budoucností průmyslu. Přináší však s sebou problémy, které zatím v oblasti...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.