Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nová tramvaj pro Prahu se v noci testuje v ulicích Plzně

  12:29aktualizováno  12:29
Noční chodci v Plzni mohou spatřit novou tramvaj 15T ForCity pro Prahu. Tramvaj tam absolvuje testovací jízdy, než vyrazí do ulic hlavního města.

ForCity v Plzni | foto: ŠKODA TRANSPORTATION

Nová, plně nízkopodlažní tramvaj 15T ForCity splnila podmínky stanovené Drážním úřadem Praha. Na plzeňských kolejích absolvuje převážně v noci předepsané zkoušky. Poté zamíří na pražské koleje na testy u DP Praha. Je logické, že první testy probíhají co nejblíž místu, kde se nové vozy vyrábějí.

ForCity v Plzni

ForCity v Plzni

Cílem nočních testovacích jízd je doladit všechny podstatné funkce vozidla tak, aby "patnáctka" byla řádně připravena k přesunu na tratě zákazníka, Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Na kolejích DP Praha se tramvaj objeví již v druhé polovině roku. Budou zahájeny typové zkoušky a další povinné procedury potřebné pro schválení typu vozidla, uzavření jeho vývoje a zahájení sériových dodávek.

V čem je patnáctka unikátní

Tramvaj Š 15T je prvním modelem nové řady tramvají, které mají 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků zastávek. Koncepce vozu obsahuje několik revolučních technických řešení, zejména nové nízké podvozkové skupiny uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje. Vozidlo je schopno rekuperace elektrické energie zpět do sítě při brzdění.

Podrobnější informace o nové tramvaji naleznete ZDE.

Tříčlánková jednosměrná tramvaj ŠKODA ForCity je navržena pro 61 sedících a až 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 m, široká 2,46 m a výška vozidla přes sběrač je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost je 60 km/h. Vnitřní vybavení tramvaje, rozmístění sedaček a záchytný systém odpovídají požadavkům zákazníka, pražského Dopravního podniku, a je možné je dále upravovat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tento Šmolík Š.2 je exponátem Leteckého muzea Kbely.
První vojenský letoun československé konstrukce nepotěšil Francouze

První vojenský letoun československé výroby vznikl v roce 1920 v budoucím Letovu a jeho konstruktérem byl Alois Šmolík. Z typu byla odvozena i civilní létající...  celý článek

„Počítačovou evolucí“ vytvořený návrh křídla pro Boeing 777. Podobné uspořádání...
Počítač navrhl křídlo pro Boeing 777. A je už na pohled jiné

Konstruktéři si nechali od počítače od základu navrhnout nové křídlo pro Boeing 777. Výsledný návrh je lehčí než dnešní konstrukce a ve vnitřku skrývá prvky,...  celý článek

Nerost cinvaldit, tedy slída s malou příměsí lithia
Návrat těžby na Cínovec? Co byste měli vědět o českém lithiu

V posledních dnech tak hojně zmiňované zásoby lithia v České republice nejsou sice ze světového hlediska nijak ohromné, ale také nejsou zanedbatelné. A byť jde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.