Dle německého magazínu C"t se mají brzy na trhu objevit následovníci obou existujících řad GeForce, NV17 místo GeForce2 (MX) a NV25 jako nástupce GeForce3. Nás bude nejvíce zajímat varianta NV17M, která má být nástupcem současné GeForce2Go a mohlo by se tedy jednat o čip založený na současné řadě GeForce3, s určitými změnami oproti současnému příliš horkému designu. Na NV17M alias možná GeForce3Go (nezní to ani z poloviny tak dobře jako GeForce2Go, uvidíme zda se NVIDIA nenechá zlákat k něčemu klasičtějšímu, například oblíbenému "přívěšku" GeForce3 "Mobile") se již naplno pracuje, resp. vstoupila údajně do výrobní fáze, takže notebooky s tímto čipem bychom mohli mít na stole již v příštím čtvrtletí, pokud bude snadno integrovatelný namísto současného GeForce2Go - což zřejmě bude, jinak by NVIDIA neměla důvod hned dodávat na trh nástupce produktu, po kterém je dostatečná poptávka.
Ať již se jmenuje jakkoliv, mobilní GeForce příští generace se bude velmi pravděpodobně vyrábět stejnou technologií jako nejmodernější současné mobilní procesory s Tualatin jádrem - na 0,13 mikronech. Bude taktován až na 250 MHz (viz současné stolní GeForce MX - maximálně do 200 MHz) a bude podporovat až 64 MB DDR paměti. NV17M bude následovat NV17 - pravděpodobně takřka identický čip, bez dodatku "mobilní", obdoba levného výkonného stolního čipu pro střední nároky: má zcela nahradit populární GeForce2 MX řadu, jejíž výroba již údajně byla zastavena. A pokud jsou pravdivé i další informace z trhu, můžeme se "těšit" na problém: NVIDIA zadává výrobu těchto čipů společnosti TSMC, jejíž 0,13 mikronové produkční linky však ještě nepracují optimálně. Takže pokud se Tchajwanci nepředvedou, nelze vyloučit krátkodobý nedostatek GeForce2 MX čipů bez optimálního následovníka (další z pověstí Webu).
A co nás má vlastně přesvědčit k nákupu novějších čipů? Mobilní uživatel může najít důvodů dostatek, kterýkoliv grafický čip s výjimkou současných špiček GeForce2Go nebo Radeon Mobility nesahá požadavkům dnešních 3D aplikací (čtenáři, čti "hry") ani po kotníky, ovšem na stolní scéně zdaleka tak jasno není. Již dnes, kdy za lineární přírůstky výkonu platíme geometricky narůstající cenou, není segmentace čipů zcela zřejmá. Nová GeForce NV17 má oproti dvojkové MX řadě nabídnout výkonnější T&L jednotku, s Vertex a Pixel Shaderem (pokud chcete vysvětlit, co detailně který výraz znamená, zeptejte se svého náruživě hrajícího potomstva:), které mají umožnit ještě rychlejší propočet náročných 3D scén, ve vyšším rozlišení a hloubce detailu.
NV25 se mobilní techniky ještě chvíli týkat nebude, ale pro úplnost - dvě paralelně pracující Vertex jednotky, 0,13 mikronová architektura, výrazně vyšší takt a konečně hardwarové iDCT aneb podpora pro kvalitní přehrávání DVD videa (něco, co oceníme možná více nežli skvělý 3D výkon v Max Payne či obdobné střílečce) a též hardwarovou podporu skutečného TwinView, tj. podporu dvou monitorů (či displeje a monitoru) najednou. Pravděpodobný název (jak jinak) - GeForce 4.