Diskuze
Neházejte 737 MAX na piloty, píše legenda „Sully“. Byla to smrtelná past
Děkujeme za pochopení.
T73o48m25á98š 76N70o90v60o32t87n86ý
Nechápu, jak po všech již zveřejněných informacích, může někdo vůbec zmínit jakoukoliv část viny pilotů. Jelikož Boeing v podstatě doprasil rovnováhu nového stroje a chtěl to zamaskovat, tak tam tajně nacpal svoje kompenzační "k*rvítko" tak, aby ani FAA o tom nevěděla (natož piloti a manuál) a sám si to nezákonně odcertifikoval. Aby celý podvod klapl, musel ještě odstranit jeden ze dvou nejdůležitějších senzorů náběhu, jinak by musel opět nově zatrénovávat.
A na objevení "tajného" k*rvítka s téměř neomezenými kompenzačními pravomocemi měli "celé" 4 sekundy !
M88i81c74h52a98l 23Z14e25t15e53k
Takhle to prostě dopadá, když se něco záplatuje ve spěchu a narychlo s cílem ušetřit a stihnout termín.
P90a22v86e19l 98H91l39a21v43á19č33e11k
Pan Sullenberg je pro mě velká letecká autorita. Nejen proto co dokázal na Hudsonu ale také proto, že se dlouhodobě věnuje bezpečnosti letectví. Jeho konstatování je v jedné věci pozoruhodné. Nepíše o softwarové chybě nebo o dílčí chybě systému letadla. Píše o celkově špatně navrženém letadle... Myslím, že MAX ještě dlouho nevzlétne... Pokud někdy... A pak je otázka kdo bude z cestujících bude mít odvahu do tohohle letadla sednout. Jsem zvědav jak to Boeing vydýchá...
P90e17t28r 51B10r74e94j42c39h79a
V závodu s časem, ve snaze ušetřit v panické hrůze, že by mohli prohrát s Airbusem se Boeing vyfláknul na kde co a o.ebal kde co. Společně s FAA spáchali v podstatě sabotáž na technice, hru na slepou bábu pro piloty a hromadné zabití cestujících z nedbalosti. Minimálně.
J41a20n 57K14u45l92í35s42e65k
Podle vás piloti nemusí umět s letadly létat?
L85u58k14á51š 33K95r57i77s47t
Ja už jedině s Airbusem. Něco jako osobní bojkot této značky.
T65o28m97a31s 96R96o63t53t
No hezke, ale uple nevim jak to udelate:-/
T65o86m78a21s 20R86o54t97t
Snazil jsem se precist ten clanek na NYT, ale to opravdu neslo, takova snuska blabolu se hned tak necte, fakta zamenovana s dojmy, dulezitost nekterych faktu upozadena a dulezitost nekterych faktu nadhodnocena... Hezka propagandisticka prace!
J87a92n 27K18u75l67í97s42e31k
Holt když něco nepasuje do skálopevné víry, tak se jedná o bláboly.
Fakt, že piloti Lion Air nic nevěděli o poruše během předchozího letu je obludnost sama o sobě.
A těch obludností na kontě Lion Air je víc...
L68e46n57k51a 98M83a60t41o68u22š22k36o17v48á
A kdy už to opraví? Mně je to vlastně jedno. Jim utíkají zisky.
P80a76v77e33l 46K74a70s58í53k81, 18T63e60c39h88n59e98t87.74C37z
Opravili software MCAS, nyní se záplata testuje. Mezitím ale probíhají další vyšetřování a už teď je jasné, že to ještě pár měsíců potrvá.
M26a94r23t87i94n 59V77i28č42a84n
No ono přetažení je bohužel častý důvod leteckých nehod. Například při přetížení v noci je pro piloty skoro nemožné se zorienovat, kde je zem. Piloti kvůli tomu často špatně zareagují a přetažením pošlou letadlo do záhuby. Tento systém má špatný úsudek pilotů zvrátit tím, že převezme řízení a stlačí čumák dolů. Například v ruském letadle, kde pustil pilot za knipl svého syna a shodou okolností tato situace skončila přetažením, které už nešlo vrátit. Piloti s autopilotem bojovali, to ale neměli dělat. Tento systém by tohle letadlo zachránil. Jediný problém toho systému je to, že není jištěn například pomocí GPS... https://www.idnes.cz/technet/technika/pilot-posadil-dite-k-rizeni-dopravniho-letadla-vsichni-zemreli.A071119_162403_tec_technika_pka
P24a80v54e86l 36K97a89s74í95k55, 96T87e14c68h89n29e10t12.78C62z
Boeing systém MCAS nenazývá "anti-stall", ale "maneuvering characteristics augmentation", čímž chce vyjádřit, že hlavním úkolem není zabránit přetažení. Samozřejmě je to složitější, a budeme se tomu ještě věnovat. Jen dodám, že "jištění přes GPS" v tomto případě opravdu není dobrý nápad. GPS zjišťuje pozici letadla vůči zemi (respektive vůči družicím), letadlo ale pro potřeby letu musí znát rychlost vůči vzduchu kolem sebe, protože ta je pro aerodynamiku podstatná. Rychlost vůči zemi je dobrá na plánování (v kolik dorazíme na letiště), ale rychlost vůči vzduchu a úhel náběhu (to měří senzor AoA) jsou v tomto případě mnohem důležitější.
J20a22k85u63b 88F37i85l95i52p
Pane Kulíšku. Rád si tady čtu komenty od lidí co o letadlech něco vědí a poměrně jsem z celé té příčiny už moudrý. Bohužel jsou pak tady lidi, kteří maji potřebu exhibovat a neustále žvanit opak toho co přiznal dokonce i vyrobce.
P26a67v67e37l 19K72a13s90í69k33, 91T29e40c38h89n53e96t74.59C75z
Když se snažím v něčem takovém, jako jsou nehody 737 MAX, zorientovat, musím začít bez názoru. A nebo, když už mám názor (což se stává občas každému, z ničeho nic se nám udělá názor), dělám vše pro to, abych si svůj názor moc neoblíbil. Aby se nestal součástí mojí identity. Protože když člověk má napřed názor a pak hledá fakta, snadno se stane, že vybírá fakta, aby mu seděla k tomu názoru, namísto toho, aby měnil názor podle dostupných faktů a nových informací.
To děláme všichni, a každý musíme najít způsob, jak se naučit měnit své názory a brát je jako něco, co máme v na stole, ne něco, co je součástí našeho těla. Bohužel všichni známe případy, kdy se okolí posmívá tomu, že někdo na něco změnil názor. Což je na hlavu postavené. Změnit názor na základě informací je ta nejlepší věc, kterou může někdo udělat. Je to projev dospělé práce s informacemi. Jenže když lidi bereme jako "protivníky" v diskuzi, nutíme je svůj názor znovu a znovu obhajovat a tím se s ním více a více ztotožňovat.
Jak z toho ven - myslím obecně, celospolečensky - nevím. Každý za sebe ale můžeme dává pozor, zda náhodou namísto diskuze o faktech neprovozujeme "souboj", kde fakta hrají roli, jen pokud jsou na naší straně.
J49a78n 70W75i48m43m74e50r
Pořád čekám, jestli své, velmi striktní stanovisko, o chybě pilotů přehodnotí i pan Ladislav Keller. Nějak nám tu na Technetu vymizel. Bylo velmi zajímavé poslouchat rozhovor s ním na Frekvenci 1, kde velmi vyhýbavě hodnotil let pilotů Smartwings na jeden motor. To byl naprosto odlišný přístup. Že by pan Veselý byl kamarád na rozdíl od těch pilotů havarovaných letadel?
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Specialista na controlling - HO, dovolená navíc #x4FEf
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč