náhledy
Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který se o most stará v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Stavba Nuselského mostu v roce 1969
Autor: ČTK
Rozestavěný most v roce 1968
Autor: DPP
Tak v roce 1968 rostly zárodky pilířů.
Autor: DPP
Slavnostní zahájení provozu 22. února 1973
Autor: DPP
Zatěžkávací zkouška mostu s pomocí raketových motorů
Autor: DPP
Po prvním „dělnickém“ prezidentovi byl pojmenován i samotný most. Slavnostně byl otevřen 22. února 1973 a v čele průvodu byly lidové milice. Tehdy ještě nebyl dokončení úsek magistrály na pankrácké straně, takže šlo jen o lokání dopravu.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Velkou slávu na 25. výročí Vítězného února si nenechal ujít ani Generální tajemník ÚV KSČ a pozdější prezident Gustáv Husák, který slavnostně přestřihl pásku. Most sloužil k propagandě socialismu i dál. Po osmi letech ale musela povrch vyměnit západoněmecká firma Strabag.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Slavnostní zahájení provozu 22. února 1973
Autor: DPP
Správce Nuselského mostu Antonín Semecký v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Správce Nuselského mostu Antonín Semecký v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička v diskusním pořadu Rozstřel. (14. listopadu 2017)
Autor: Michal Šula, MAFRA
V roce 1968 se myšlenka podpovrchové dopravy změnila v metro. Na snímku vidíte rozestavěný most ze zmíněného roku. Vznikal nakonec na návrh architektů z Projektového ústavu dopravních a inženýrských staveb Vojtěcha Michálka, Stanislava Hubičky a Svatopluka Kobra.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Se skutečnými plány se začalo až v 60. letech, kdy rostlo pankrácké sídliště, proto bylo rozhodnuto, že oblast propojí s centrem podpovrchová tramvaj v tubusu mostu. Celý projekt mostu byl schválen magistrátem na konci roku 1964. O rok později začala výstavba. Nuselské údolí na fotografii je ze začátku stavby, v proluce mezi domy dnes stojí pilíře mostu.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Dokončený Nuselský most
Autor: DPP
Už v roce 1970 se na ještě rozestavěné mostovce mohla konat proslulá zatěžkávací zkouška. Do Prahy dorazilo 66 tanků z rakovnického pluku. O další zkoušku se postaraly raketové motory.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Rekonstrukce mostu v roce 1981
Autor: DPP
Sněžení na Nuselském mostě (23. února 2013).
Autor: Michal Šula, MAFRA
Práce v tubusu mostu
Autor: Archiv DPP