Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: Nový pantograf mučili mrazem krutějším než zima

aktualizováno 
Ve speciálním tunelu proběhly zkoušky odolnosti nového českého vlaku RegioPanter vůči rozmarům počasí. Podívejte se na záběry ze zkoušek.

Nový český vlak vyrazil k sousedům do Rakouska a dostal tam co proto. V laboratoři Rail Tech Arsenal ve Vídni proběhlo dvoutýdenní testování vlaku RegioPanter, který má nahradit tuzemské pantografy.

Laboratoř umí kombinovat simulaci teploty, větru a vlivů typu sněžení nebo slunečního záření. Jinými slovy, mohou v něm být stejné nebo větší zimy, než jaké prožíváme, a vedra ještě větší, než o kterých se nám nyní zdá. Zároveň je dost velký na to, aby se do něj bez problémů vešla i dvouvozová jednotka RegioPanteru. 

Zima, léto, vichřice

Laboratoř v Arsenalu testuje zejména nové železniční vozy při teplotách od -40 do +60 stupňů Celsia. Zároveň funguje jako aerodynamický tunel, kde technici mohou testované objekty vystavit proudu vzduchu až o rychlosti 300 kilometrů v hodině (příkon ventilátoru je 4,3 MW). Technika také dokáže vozidla zasněžovat či nastříkat vodou, která následně mrzne a utvoří ledovku na povrchu vozidla.

Zkoušky klimatizace a topení proběhly celkem v 28 různých režimech. Všechna měření se odehrála v přísném režimu přesně stanovených standardních postupů, kdy se většina údajů shromažďovala pomocí asi 190 elektronických čidel. Získaná data se na místě ihned počítačově zpracovávala.

V první fázi se ověřovala funkčnost jednotlivých součástek. Na fotografiích můžete sledovat část zkoušek, kdy se ověřovala účinnost stěrače v kombinaci se systémem vytápění předního čelního skla při teplotě -15 stupňů Celsia. Nejextrémnější testy probíhaly za teplot mnohem nižších. Řada z nich probíhala při -30°C.

Při dalším z testů za vysokého mrazu technici pomocí speciálních trysek postupně stříkali na dveře elektrické jednotky vodu, která namrzala, aby vytvořila několikamilimetrovou vrstvu sněhu a ledu. Poté se ověřoval chod otevírání dveří, a to jak za běžného stavu, tak i v nouzovém režimu, kdy je neovládá elektronický systém, ale kdy je manuálně musí otevřít jedna osoba.

Škoda Transportation si ve zkušebně Arsenal naostro vyzkoušela, jak odolný je její nový vlak vůči opravdu extrémním povětrnostním vlivům, jak v takové zátěži fungují jednotlivé díly a jak v těch nejnáročnějších podmínkách obstojí klimatizace a vytápění.

Nový vlak jel na testy ve Vídni z Plzně jako součást speciálně vypravené nákladní soupravy. Na hranicích (Břeclav) se v čele nákladního vlaku přepřáhla lokomotiva za jinou, která se používá na rakouské železnici. 

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Býval komunistou, pak Healey vedl Bilderberg
Býval komunistou, pak Healey zakládal Bilderberg a hájil Kavana

VIDEO 30. srpna 1917 se narodila jedna z nejvýraznějších postav britských labouristů po 2. světové válce Denis Healey, bývalý ministr obrany a financí v 60. a 70....  celý článek

Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu
Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu

VIDEO 26. srpna 1917 vstoupil Sergej Vojcechovský v hodnosti podplukovníka do formujících se Československých legií. Po 1. světové válce bojoval v bělogvardějském...  celý článek

Nývlt Václav: SmartFrog
Podívejte se na to „nej“, za co budou chtít výrobci letos vaše peníze

Berlín (Od zpravodajů Technet.cz) Když něco "cool" není, musíme to "cool" udělat, to platí nejenom na největším evropském veletrhu spotřební elektroniky IFA 2017, který dnes končí. Ví to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.