Krátké zprávy

Ani MacPro zatím virtuální realitu „neutáhne“

Ani MacPro zatím virtuální realitu „neutáhne“ | foto: Apple.com

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

  • 28
Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Ostrou kritikou počítačů Apple odpověděl zakladatel společnosti Oculus, Palmer Luckey, na otázku redaktora ShackNews, zda bude finální verze headsetu pro virtuální realitu Oculus Rift podporovat i počítače s OS X.

„To záleží na Applu. A pokud někdy představí dobrý počítač, tak to uděláme. Zatím vše končí na tom, že Apple své počítače neosazuje high-endovými grafickými kartami. Můžete si koupit Mac Pro za 150 tisíc korun, s nejvyšší grafikou AMD FirePro D700 a stále to neodpovídá naší doporučené specifikaci,“ zdůvodnil rozhodnutí Luckey.

Apple totiž ve svých aktuálních počítačích používá profesionální grafické karty určené pro náročnou práci s grafikou a videem, zatímco virtuální realita potřebuje supervýkonné herní grafické karty, například NVidia GeForce GTX 980 Ti.

Právě tuto grafickou kartu využijeme při ukázkách virtuální reality s headsetem HTC Vive v expozici Technet.cz na Audio Video Show 2016. Více informací zde.