náhledy
Jak se náš mozek rozhoduje? (ilustrační foto)
Autor: montáž: Pavel Kasík, Technet.cz, Profimedia.cz
Daniel Kahneman, držitel Nobelovy ceny za ekonomii z roku 2002
Autor: Profimedia.cz
Tři experimenty Roberta Zajonce, publikované v letech 1968 a 1969. Vlevo a uprostřed: Zajonc ukázal, že pozitivní hodnocení čínského znaku nebo neznámého slova přímo koreluje s tím, jak často jej předtím lidé viděli. Tento jev pak ověřil i experimentem v reálných podmínkách, a to s podobnými výsledky (srovnání vpravo).
Autor: Robert Zajonc, 1968 - 1969
Analýza nákupů knih na Amazon.com. Každá šipka ukazuje knihy, které byly často kupovány společně. Je vidět, že zde existují tři „ostrovy“, ve kterých jsou knihy navzájem propojeny. Málo lidí však nakupovalo knihy z obou stran názorového spektra. Čím více se blížily volby, tím více se lidé polarizovali do dvou polarizovaných skupin.
Autor: Valdis Krebs
Ukázka toho, co právě koluje v amerických „liberálních a konzervativních bublinách“ (Red Feed, Blue Feed, Wall Street Journal)
Autor: Wall Street Journal
Z psychologického hlediska je teroristický útok podobný loterii
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz, Profimedia.cz
Rozdělená Amerika: Výzkum PewResearchCenter v roce 2016 ukázal, že republikáni a demokraté se svých „protivníků“ bojí, jsou na ně naštvaní a zažívají výraznou frustraci.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz