Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Otestujte Explorer 9. Microsoft chce zpět na čelo prohlížečů, zatím propadá

  18:08aktualizováno  18:08
Vývojáři mohou stahovat a zkoušet už druhý testovací náhled prohlížeče Internet Explorer 9. Microsoft zapracoval na zrychlení JavaScriptu i vykreslování, zlepšil se také v podpoře HTML5 standardů. Na trhu prohlížečů se mezitím propadá.

Internet Explorer 9 Platform Preview 2 | foto: Microsoft

Microsoft nabídl ke stažení další novou Internet Explorer 9 Platform Preview. "Cílem tohoto kroku je umožnit vývojářům, aby se včas připravili na změny zahrnuté v připravované nové verzi Internet Exploreru 9, a současně jim poskytnout možnost předat připomínky a náměty Microsoftu, tak aby mohly být zapracovány do finální verze Internet Exploreru 9," píše firma v tiskové zprávě.

Internet Explorer 9 Platform Preview 2

Internet Explorer 9 Platform Preview 2

Jedná se skutečně o předběžnou, testovací verzi, takže zde nenajdete žádné ovládací prvky nebo panely, jen jednoduché menu a možnost otevřít jen jednu stránku. Otestovat si ale můžete, jak se prohlížeč vyrovná s vašimi stránkami, jak rychle přechroustá JavaScripty a jak si poradí s HTML5 formátem.

Rychlejší, ale ne nejrychlejší

Zvláště ve srovnání s Internet Explorer 8 je testovací verze výrazně rychlejší. V konkurenci modernějších prohlížečů (Opera, Google Chrome, Mozilla Firefox) už ale náskok není znatelný, je-li vůbec nějaký. Důraz začal klást vývojový tým i na standardy, především HTML5.

Sunspider test rychlosti zpracování JavaScriptů: menší hodnota = rychlejší prohlížeč

Sunspider test rychlosti zpracování JavaScriptů: menší hodnota = rychlejší prohlížeč

Standardy by měly být silnou stránkou IE9

Standardy by měly být silnou stránkou IE9

Slavný Acid3 - pokrok, ale za konkurencí zaostává

Slavný Acid3 - pokrok, ale za konkurencí zaostává

Internet Explorer ztrácí podíl, návrat nebude snadný

Microsoft si dobře uvědomuje, že musí na svém prohlížeči zapracovat. Nová testovací verze vyšla právě v okamžiku, kdy je podíl jeho prohlížeče na rekordním minimu a mluví se o téměř ztracené bitvě. Zřejmě chce novinářům i veřejnosti připomenout, že se vzdát nehodlají.

Ještě před pěti lety se zdál podíl Internet Exploreru neotřesitelný, konkurenční prohlížeče paběrkovali v řádech jednotlivých procent. Nyní je situace výrazně vyrovnanější: Microsoft si sice stále ještě drží většinový podíl, ale vytrvale ztrácí, zatímco nové prohlížeče (především Google Chrome) se připojily ke klasickým alternativám (Mozilla Firefox, Opera) a získávají si stále větší oblibu. Březnové rozložení podílů prohlížečů je podle mediánu ze souhrnného měření následující:

  • Internet Explorer: 54,44 %
  • Mozilla Firefox: 31,27 %
  • Google Chrome: 7,29 %
  • Safari: 5,5 %
  • Opera: 1,9 %

(Poznámka: různé metody a zdroje měření přinášejí až o deset procentních bodů různé výsledky pro IE.)

Přestože podíl microsoftího prohlížeče je stále dominantní, nelze přehlédnout dlouhodobý trend, podle kterého dává stále více lidí přednost alternativám. Internet Explorer si již stihl získat pověst zastaralého, pomalého programu plného nebezpečných děr, a přestože osmá verze ukázala, že Microsoft se snaží konkurenci nejen dohnat ve výkonu, ale také trumfnout v uživatelských vylepšeních, na očištění dobrého jména Internet Exploreru to asi zatím nestačilo. Uvidíme, zda se deváté verzi povede nepříznivý pokles zvrátit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.