Diskuze

Šetřily i na údržbě, krach musel přijít. Poslední let Pan Am z Prahy

Legendární aerolinky Pan American definitivně skončily, oznámily 4. prosince 1991 světové agentury. Onoho dne před 26 lety ještě mnoho lidí po celém světě čekalo, kdo je místo již neexistujícího dopravce doveze domů. Do galerie vzpomínek na neslavný konec americké firmy patří i poslední smutný odlet Pan Amu z Prahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J82a57n 13Č91e51k12a83l

8. 12. 2017 12:43

A proč byla v listopadu posádka smutná, když byl krach vyhlášen až v prosinci? To o tom krachu věděly dopředu i posádky, a přesto se dál prodávaly letenky?

0 0
možnosti
FM

Take jsem byl zklamany ze PanAm skoncila. Rad vzpominam na prvni muj let z Frankfurtu na JFK v roce 1978 s PamAm s B 707, v te dobe B 707 koncily.Take mi v zastoupeni PanAm ve Francouzske zarizovali v 1982 voucher na Greyhounda pro pass coast-to-coast. Byli tam velmi ochotni R^!!

0 0
možnosti
JK

Nejen ČR má své luftjardy. :-/

0 0
možnosti
Foto

K65a33r60e85l 47S19e26i12d93l

4. 12. 2017 13:00

Honza Vyčítal to stihnul jen tak tak...

"...ještě voněli jsme americkým senem / na lehkých křídlech společnosti PanAm...";-)

4 1
možnosti
MV

Pěkný článek, děkuji.

5 0
možnosti
TP

T75o66m42a20s 76P95e43k

4. 12. 2017 11:18

Jako dítě jsem si slepil B-727 PanAm od VEB-Plasticard. Bylo to jedno z nejhezčích (tehdy) letadel (i krabička byla velmi povedená). Její krach mě tehdy velmi překvapil

5 0
možnosti
FS

Není to úplně zásadní, ale když napíšu "jev do té doby prakticky téměř neznámý", tak bych měl napsat, co to bylo za dobu.

0 0
možnosti
TT

A kdepak se vzal zase tento úlet, spočívající v nesmyslném nahrazování předložky kvůli předložkou díky? Ve Wikislovníku je "díky" uvedeno dokonce jako antonymum "kvůli" a je to opravdu ryzí hotentotština, když si člověk přečte, že "společnost díky mnoha důvodům skončila v likvidaci".

A já se stal medvědem díky tomu, že jsem byl hlupákem. :-P

14 8
možnosti
RK
MB

Nejsem žádný odborník, ale u fotografie z kabiny je pod přístroji uveden velký znak N4740 a všude se píše (i pod fotografií) že je to letadlo N4731, tak nevím, že by si to piloti popisovali jinak, nebo je to postě jiné letadlo? 8-o8-o8-o

0 0
možnosti
VK

V25i64l96é60m 74K62l38i27k75a

4. 12. 2017 13:58

Ony jsou ty popisky u fotografií vůbec nějaké zmatené, jednou je poslední letadlo odlétnuvší z Prahy Clipper Alert (ne Allert) a jednou Clipper Endeavor (to je nejspíš příčina rozdílných registračních čísel).

1 0
možnosti
PO

Pěkný článek, jako vždy tady :-)

Ještě bych si rád někdy přečetl něco detailnějšího na téma západní letecké společnosti v ČSSR - z pohledu techniky i logistiky a ekonomiky. Jak se to tenkrát řešilo, servisy, komunikace atd. Předpokládám, že mezinárodní standardy se tady nedodržovaly na 100%...

7 1
možnosti
IM

myslím, že předpokládáš spatně - plno věcí tu fungovalo i líp

1 2
možnosti