Diskuze
Projeďte se s námi posledním jezdícím žabotlamem, toto je reálné retro
Děkujeme za pochopení.
J81o24s24e75f 36P82i21c33u32r
My (olomoucko) jsme za "panťáky" označovali řadu 460, lochnesky nebo žabotlamy byly řada 451 a 452 :) které u nás nejezdily...
Z61d24e79n69ě25k 33R57o26z64s16y16p66a89l
Hudak češtyn sase dosta na p.del.
Pane redaktore Rosťo Jančaři. Pokud Vám nevadí že napíšete takovou jazykovou zhůvěřilost, jako je věta "mezi Roztoky u Prahy a pražskou Libní jezdí poslední dosluhující jednotka", tak raději zahoďte to, čím (nebo na čem) píšete své články a vraťte se do základní školy, kde se učí skloňování a časování.
Tam Vám možná vysvětlí, že česky by mělo být napsáno "mezi Roztokami u Prahy a Libní ...
M61i51r35e60k 81V15o10j87n51a93r
Víte co ... na vzpomínkové jízdy jezdil svého času jen Hurvínek či páry, soupravy Rybáků dnes tahá dříve nepostradatelný Hektor T435.0, různé historické jízdy dneska už dává skoro 40 let starý motorák M152.0/810 nebo M240.0/820, případně M262.0/830 ... prostě pokrok nezastavíš. Čím jsme jezdili relativně nedávno zcela samozřejmě do školy nebo práce či na výlety - má dneska svého nástupce a nezbývá, než v dobrém slova smyslu doufat, že nám dnešní producenti představí výrobek, na který budeme jednou podobně vzpomínat
Zdravím všechny, kteří tímto úžasným panťákem nacestovali pěkných kilometrů mj. mezi Chocní a Hradcem Králové v 90. letech . Mělo to úžasný odpich a občas se muselo čekat na odjezd, protože jsme prostě přijeli moc brzo .
P82ř24e89m90y95s19l 46M12a54t66ě59j26k48a
Žabotlam je to odjakživa. Panťák se říká hlavně řadě 460.
M38i54l57a55n 50V70o78l63e95k
Vždyť je to tak jednoduché: Oficiálně pantografová jednotka, hovorově pantograf, zkráceně panťák, to samozřejmě přísluší PRVNÍMU tohoto typu. Pak to přešlo i na další pantografové jednotky a že si někdo honí ego vymýšlením nových názvů (jako žabotlam) je také přirozené. Jediné smutné je, že dnes už vám musí výrobce napsat, že to je elefant.
J94o91s62e72f 50F75i11l15i33p
Jsem rád, že jsem se podílel na výrobě. Na tu dobu to byly super vlaky. Líbil se mi rozjezd a to psikáni při něm.
J44i19n29d95r55a 35S41t61e16p28a14n60e10k
ach jo,žabotlama byl nejlepši smradlavy,vrzaci vlak
D39a44n13a 96K15o34c59i58á27n72o39v85á
Moje vzpomínka na pantografy z dětství, kdy jsem s nimi často jezdila, je na naprosto zažranou špínu na koženkových sedadlech.
M28a96r38t33i68n 69V10e48s42e25l17ý
No zase v nich neběhá tolik roztočů jako v látkových.
O28d41s97t31r23a88n63ě60n59ý 44U94ž62i27v69a52t69e75l
M55a73r26t46i89n 19V37e37s13e38l47ý
Taky jsem zažil, kdy se porouchalo samočinné zavírání dveří a fíra je musel zavřít ručně a svázat drátkem. Byl to frajer, měl hotovo do pěti minut - a jelo se. Když vidím, co všechno mají tihle chlapi na starosti a jakou mají odpovědnost, mám k tomu povolání obrovskou úctu.
M13i22c66h23a36l 83Z64e16m12a45n
Pridal bych se k ostatnim - neslysel jsem nikdy nikoho rict tomu jinak nez "pantak". I kdyz prezdivka Zabotlam mi pripada taky hezka. Jako kluk jsem se s nima neco najezdil na trase Praha-Smichov - Revnice a zpet. Fotky mi to hezky pripomnely:-) Jeste ted slysim to kulometny cvakani kdyz se to ze stanice zacalo rozjizdet. A hlinikova lista pod oknem byla nekdy tak rozzhavena, ze jste se o ni mohli spalit. Jeste bylo zajimavy vyklapeci treti sedadlo ve zvysene casti za vstupnimi dvermi, o nej jsme se bud prali anebo bylo za trest, uz si nepamatuju:-) A samozrejme celej vlak byl zaslej a spinavej nejmin tak jako na fotkach, ackoliv nam to vubec nevadilo:-)
M69a62r21t79i50n 32Š44u20b62r25t
Pantograf to byl jednoznačně do doby dodání Elefantů. Jelikož to je taky pantograf, začaly se pak více používat přezdívky, které oba vlaky rozlišily. Žabotlam, žába a slon, ešus. Ostatně trošku to souvisí s tím zvířátkovým trendem pojmenovávání vlaků u ČD.
P98a34v92e68l 97S70o38v31i70č93k20a
K popisu Šuntování - pokud by skutečně došlo k poklesu buzení statoru, tak kromě poklesu indukovaného protinapětí a tedy nárůstu proudu dojde také k poklesu momentové konstanty a reálně motor nevyvíjí vyšší sílu.
Ve skutečnosti dojde paralelním připojením odporníku k budícímu vinutí k poklesu celkového odporu motoru a to vede k nárůstu proudu. Díky velké indukčnosti budícího vinutí a použití šuntovací tlumivky pak nedochází k průdkým změnám budícího proudu a dokonce nedojde ani k poklesu tohoto proudu. To je dáno tím, že sice budícím vinutím už teče pouze určitá část kotevního proudu, ovšem jedná se o část z většího základu a povětšinou tedy vyjde, že buzení se nezmění. Známé je to jako tzv. "šuntovací paradox".
Celé se to dá samozřejmě vysvětlit na rovnicích stejnosměrného stroje.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna
Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...
Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky
V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Prodej, chata 63 m2, Bystřička, okres Vsetín
Bystřička, okres Vsetín
2 900 000 Kč