Diskuze
Můžou být bezpečností pásy nebezpečné? Problém „přehnané bezpečnosti“
Děkujeme za pochopení.
J72a29r38o10m69í92r 71S37v63o60b42o17d92a
A proto v autě přibývají jeden asistent kdečeho za druhým (nikde žádná sličná asistentka).... a všichni se na posílenou bezpečnost spoléhají jak na svatý grál a zdravý rozum odpočívá, dochází k otupování bdělosti jedince při vyhodnocování stávajících rizik. Výsledkem není ani méně nehod, ani méně zraněných, ale pouze a jen vyšší škodní události pojišťoven.
T37o30m38á85š 85Z24e82m52á27n49e14k
Já tomu říkám nebezpečná bezpečnost. Člověk tolik dbá na to, aby se choval bezpečně a věnuje tomu tolik pozornosti, i když jde o banální rizika, že přehlédne něco podstatného, a o to důležitějšího.
Druhou kapitolou jsou různá redundantní čidla a alarmy, kterých je sice velké množství, ale o to náročnější je jejich údržba, a tak se stává, že opakovaně signalizují falešný poplach, a to tak dlouho a úporně, až tomu člověk přestane přikládat váhu. Až jednou ten poplach falešný nebude......je to velké téma o tom, že i na bezpečnost se má nahlížet s rozumem a méně důsledně dodržovaných pravidel je více, než chaos, ve kterém se těžko orientuje.
L66u32d96ě48k 60N85ě60m64e61c
U automobilů je to zřetelné každou zimu na horách, kdy se ve škarpách obyčejně válejí čtyřkolkáři, kteří spoléhají na to, že je to auto, se kterým můžou porušovat fyzikální principy. Ve sportu je to podobné, a to mluvím i z vlastní zkušenosti, že si člověk dovolí jít do většího rizika. Na druhé straně - není to až tak jednoznačně dané ochranným vybavením, jako spíš materiálovým vybavením - nové věci (tedy myšleno nově vyvinuté) přinášejí větší možnosti. I když - helmě vděčím za minimalizaci úrazu, kdo ví, jestli bych tu vlastně ještě byl.
M13a64r10t78i41n 17P84o23d79h17o24r67s88k24ý
Zdá se mi teda, že to, ze vyssi rychlost nebo vyšší rychlostní limity je z hlediska celkové bezpecnosti ok, plati jen za urcitych okolnosti nebo v urcitych prostredich. Kdyz totiz zapatram na tema "effect of speed limits on accidant rates" nebo "impacts of speed cameras on road accidents" nebo statistiky umrtnosti (nejen) chodcu po prechodu z limitu 60km/h na 50km/h v obcich, tak to po mne hází mraky statistik a studií rikajících / naznačujících poněkud jinou story než je uvedena v članku ....
A16n31t18o33n47í29n 80P25o12l41i41c69k38ý
Tam je otázka, jestli je v těch omezeních brána celková nehodovost, nebo např. jen srážky aut...
J46i52ř20í 12Č92u19m46p48e65l52í65k
Co se silnic a překážek týče, podle mě to je pravidlo platné v mnoha oblastech. Lidé chtějí dělat něco nového, bezpečného. Proto se jen přidává, ale neubírá. Nezjednodušuje.
Třeba u nás v práci se neustále přidávají nová nařízení a nástěnky. Když jsem prohlásil, že uděláme kaizen na minimalizaci nástěnek a přebytečné zrušíme, polovina lidí se zasmála, druhá polovina nahodila kyselý xicht.
Když si vezmu státní byrokracii, jen přibývají úřady a reporty. Nikdo je neruší.
Nepamatuji si, kdy by někdo zrušil semafor či retardér. Ale neustále přibývají další.
V zákonech, které neustále přibývají, se nevyznají ani advokáti.
Co mi říkalo pár programátorů, vrší se interface a počítá se s tím, že to HW zvládne.
M40i75r72e79k 56G46a98j42e80r
Ke stejnému názoru jsem dospěl už dávno, aniž bych měl nějaké ponětí o Peltzmanově efektu.
T53o77m40á20š 65P60o77s91p10ě32c68h
A kdybyste to publikoval, tak se to mohlo jmenovat "Gajerův efekt". Nic ve zlém, má to být úsměv, ne výsměch.
M18i12c70h42a12l 76C24h15a30l49u58p63a
>> Řekněme, čistě teoreticky a v souladu s Peltzmanovým uvažováním, že když se posadíme do auta a zapneme pásy, získáme tím určitý komfort pocitu vlastní bezpečnosti.
To si nemyslím. Ve dnešních autech jsou následky nehod méně závažné, ale příjemné nebude ani někoho trefit v malé rychlosti, prostě to nějak cítit bude. Druhá věc je, že s nabouraným autem je práce - minimálně sepsat papíry, někdy muset čekat na policii, dát to opravit, zaplatit škodu, pojišťovna to nemusí zaplatit celé, někdy je auto na odpis (prostě se nevyplatí opravovat) a musí se sehnat jiné atd.
Že lidi jezdí riskantněji je určitě pravda, ale na pásy bych to neházel. Možná ABS, asistenty kteří do určité míry korigují chyby řidiče a do smyku to nejde tak snadno. Řidič si pak nemusí uvědomovat, že už jede blbě a bez asistentů by skončil v příkopě. Jednou to ale přežene a skončit tam může stejně. Druhá věc je, že auta mají třeba lepší akceleraci, takže jezdí riskantněji, protože si myslí, že třeba předjetí stihne. Nebo se spoléhají na to, že ti v protisměru přinejhorším uhnou...
R64o76b57i73n 48Ž33i77ž12k98a
Jde o celkový princip, pásy jsou příklad z doby jejich zavádění v USA - dnes už je bereme jako standard a ne nový princip, o jehož přínosu je třeba diskutovat.
ABS je ten samej princip jen o pár let pozdějc. Přečtěte si zbytek toho článku
T15o41m54á50š 24Z26e45m25a95n
Většinou něco děláme pro nějakou forumu zisku/užitku. A k tomuto zisku je i příslušné akceptované riziko. Zvýšením bezpečnosti mohu posunout chování k vyššímu zisku se stejným rizikem.
Mimochodem, omezení na silnici nejsou motivována vyšší bezpečností, ale snahou řidičům znepříjemnit život - tak to už někdy začátkem 90. let formulovali tuším Greenpeace - "řízení auta nesmí být zábavné".
P43e62t69r 42Ž70á12k
to co moc nezvyšuje výskyt jiných rizik bych nezavrhoval. např. silnice bez čar je dost nepříjemná. dost lidí na okresce bez čar není schopna "vidět" svoji půlku a jede spíš k prostředku i když jedete proti a nutí vás lízat krajnici i když oni mají ke svý hraně ještě přes metr. a i když zpomalíte, je to nepříjemný.
jinak každý to máme jinak, co nás ovlivňuje, takže diskuze budou pořád. na mě v autě spíš působí hluk a komfort. pokud pojedu v autě kde mám pocit startujícího bombardéru na trávě, tak i přes pásy, abs apod. pojedu opatrněji. když mi při 130-ti dělají hluk gumy víc než motor a nic nedrncá, tak spíš zrychlím.
a samozřejmě nesouhlasím s tím lyžováním jezdil jsem bez helmy a když jsem si jí poprvý vzal, tak mi hned zachránila kejhák. a nejel jsem díky ní riskantněji. ale potkal jsem asi připitýho němce na prkně.
J41a78k92u32b 89B22o62h61o91n22ě53k
Já si třeba jsem jistý, že v helmě na kole jezdím o něco riskantněji, ale bude to hlavně tím, že bez helmy jsem tak opatrný, až je to na škodu
M24i97c33h18a91l 51Z64e10t57e36k
Ne, myslím toho, co ucpe dálnici v levém pruhu, nehne se z něho a drží si svých tachometrových 130 a nedojde mu, že ten tacháč mu proměřuje a v reálu jede třeba 123 km/h.
D98r88a84h33o61m29í12r 17S24t12r46o90u46h33a16l
Předpokládám, že odpovídáte na moji reakci, ale neumíte kliknout na odpověď.
Zaprvé, tachometrových 130 jsou jediné správné 130, protože narozdíl od Vašeho mobilu, je tachometr certifikovaný pro provoz na našich silnicích. Měl byste se řídit tachometrem.
Zadruhé, pokud dotyčný předjíždí jiná auta v pravém pruhu, musíte vzít v úvahu, že bezpečná vzdálenost mezi auty při rychlosti (řekněme, že to jsou kamiony) je těch 40 metrů. Řidič v levém pruhu nesmí při zařazování do pravého pruhu ohrozit řidiče v pravém pruhu. Tím, že by zkrátil odstup mezi vozidly pod přípustnou mez je minimálně omezuje. Aby se mohl řádně zařadit, musí mezi nimi být minimálně 90 metrů, což je téměř 1/10 kilometru, pane. A ještě k tomu by musel snížit rychlost na 80, aby se mohl zařadit, což by vás zpomalilo, protože byste musel taky snížit rychlost.
Naproti tomu u Vás se předpokládá, že sundáte nohu z plynu a zpomalíte z teoretických 130 na 123 aerodynamickým odporem během pěti sekund, na což si tady stěžujete a to mi přijde trapné.
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
Malý bojovník na Měsíci zvládl, co se nečekalo. Přežil tamní kruté noci
Japonské zařízení Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) bylo prvním, které letos úspěšně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Byl výtečným velitelem, přivedl naše tankisty, ale komunisté mu to nedarovali
Není Liška jako Liška. Zatímco nacistický generál Erwin Rommel, přezdívaný Pouštní liška, byl...
Skvělý rychlý tip na skrytou přeinstalaci Windows 11 beze ztráty dat
Problém s počítačem může potrápit každého uživatele. Naštěstí v mnoha případech je poměrně snadno...
Apple dal poprvé nejnovější čip do iPadu. Pro přichází s OLED displejem
Společnost Apple připravila speciální tiskovou konferenci, na které v úterý odpoledne představila...
První start lodi Boeing Starliner se odkládá kvůli závadě na raketě Atlas
V bolestech rozené dítě společnosti Boeing v podobě lodi Boeing CST-100 Starliner mělo v úterý nad...
Prodej rodinného domu v Olomouci-Chomoutově
Dalimilova, Olomouc - Chomoutov
3 490 000 Kč