Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pět vlaků bude na olympiádě v Pekingu vozit cestující rychlostí 300 km/h

  0:01aktualizováno  0:01
V době konání olympijských her v srpnu letošního roku bude Peking a pobřežní Tianjin spojovat symbol vyspělé německé dopravy. Cestující budou vozit 200 metrů dlouhé vysokorychlostní expresy Velaro CN rychlostí až 300 km/h.

Velaro CN | foto: SiemensTechnet.cz

Osmivozové vysokorychlostní vlakové jednotky, vyrobené v Německu, se z přístavu Bremerhaven do Číny přepravují lodí. Loď s první dodávkou vysokorychlostní vlakové jednotky přistála v čínském přístavu Tjanjin koncem ledna letošního roku. Vlak uvede do provozu čínský partner společnosti Siemens ve městě Tangshan.

Velaro CN
Na cestě po moři se momentálně nachází druhý z celkem tří z Německa dodávaných vlaků. Do své cílové stanice by měl dorazit do konce března.

 Velaro CN
Nakládka 40 tun vážící a 25 metrů dlouhé skříně prvního vozu z celkem osmidílné vlakové jednotky CN na nákladní loď „Gjertrud Maersk“ trvala tři hodiny. Cesta z evropského Bremerhavenu do čínského přístavu Tianjin trvá šest týdnů.

Konstrukce Velara CN vychází z ICE 3

Na počátku stály vysokorychlostní vlakové jednotky ICE 3 Německých drah. Konstrukční a projektové práce na tomto projektu probíhaly v pobočkách společnosti Siemens v německém Erlangenu a Krefeldu-Uerdingenu.  Výroba prvních tří vlaků a důležitých komponent proběhne v Německu.

Na projektu i na technologické podpoře se podílí řada německých a evropských dodavatelů různých subsystémů a komponent vysokorychlostních jednotek, kteří rovněž s čínským partnerem spolupracují.

Dalších 57 jednotek vyrobí v Číně

Zároveň s dodávkami z Evropy se rozjíždí výroba 57 vlaků u čínského partnera, společnosti Tangshan Locomotive & Rolling Stock Works. První vlak vyrobený v Číně bude uvedený do provozu během měsíce dubna.

600 míst k sezení díky pěti sedadlům v řadě

U vlakové jednotky jsou jednotlivé části technického vybavení a pohonu distribuovány pod podlahu vlaku po celé jeho délce na rozdíl od tažených či hnaných vlaků (tzv. Push-Pull-koncept), u kterých se samostatné hnací vozidlo nachází pouze na začátku anebo na konci vlaku. Díky nové koncepci lze při stejné délce vlaku získat okolo 20 % více prostoru pro sedadla. V místě původních samostatných lokomotiv lze vytvořit další prostor pro cestující. U čínského Velara tak bylo možné navrhnout přes 600 míst k sezení. Široká vozová skříň umožňuje ve druhé třídě umístění pěti sedadel v řadě. Ve vlaku se dále nachází oddíl s bistrem, na který přímo navazuje první třída.

Přenos 8,8 MW výkonu motorů obstará 50% hnaných dvojkolí

Velaro CN 200 metrů dlouhé bude moci dosahovat cestovní rychlosti 300 km/h díky svému výkonu 8800 kW. Přenos hnací síly obstará 50 % hnaných dvojkolí. Vlak tak může zrychlovat lépe než vlaky tažené lokomotivou. Tento koncept pohonu umožňuje tomuto vozidlu jízdu i na strmých traťových úsecích s převýšením až 40 promile.

Elektrická brzda rekuperuje energii zpět do sítě, což vede k dodatečné úspoře elektrické energie a nákladů. Vlakový zabezpečovací systém je postaven na evropském systému ETCS a bude společností Siemens speciálně modifikován pro čínské tratě.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Výpadek Facebooku 11.10.2017.
Je snad konec internetu? Facebook i Instagram mají výpadky

Uživatelé v USA i jinde na světě hlásí nedostupnost sociálních sítí Facebook a Instagram.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.