Podívejte se na poslední jízdu sovětského metra. Zájem fanoušků byl obrovský

  • 40
Velký zájem veřejnosti a bohužel i vandalů přitáhla poslední jízda původní sovětské soupravy 81-71. Podívejte se s námi i do kabiny strojvedoucího.

Poslední jízda sovětského metra se změnila v třídílný seriál s dramatickým zakončením.

Nejprve proběhla v utajení minulý pátek. Podruhé se konala tuto středu na zkušební trati, odkud kdysi sovětské vozy 81-71 poprvé vyjely na své první jízdy v pražském metru. 

Třetí jízda proběhla ve čtvrtek a předčasně ji ukončil vandal plechovkami s barvami, více v článku Vandal zastavil poslední jízdu sovětského metra do depa. Bylo plno, a to i přesto, že termín jízdy byl oficiálně potvrzen 22 hodin před výjezdem.

Jak vypadala poslední jízda 81-71

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Ještě před příjezdem soupravy 81-71 dělají televizní štáby rozhovory s čekajícími

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Souprava má na svém čele speciální označení poslední jízdy

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Téměř všichni cestující po nastoupení vytahují fotoaparáty nebo kamery a pořizují záběry. Vozy jsou plné fandů.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Strojvedoucí Petr Jelínek má levou ruku na kontroléru posunutou směrem vpřed - souprava se právě rozjela na svou poslední jízdu s cestujícími pod Prahou. Příště to již bude jen při speciálních akcích.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

V kabině je mimořádně i druhý muž - Milan Hauzer. Je to vedoucí strojvedoucích pro trasu B. Později během jízdy umožní cestujícím nahlédnout do kabiny, aniž by rušili strojvedoucího.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Vjezd do stanice Luka

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Tunel mezi stanicemi Luka a Lužiny.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Stanice Lužiny se stane při zpáteční cestě konečnou "díky" útoku vandala s barvou.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Metro při jízdě tubusem

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Strojvedoucí Petr Jelínek zapíná vlakový rozhlas.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Pravou ruku má strojvedoucí vždy na ovládání pneumatické brzdy a levou na kontroléru, kterým se souprava rozjíždí nebo elektrodynamicky brzdí. Na záběru jsou používány obě brzdy.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Během poslední  jízdy mnozí cestující ve stanici vyběhli ven, pořídili záběry a urychleně nastoupili zpět.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

A vyfotili třeba právě toto.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Před kabinou strojvedoucího byl takový nával, že zájemci o nahlédnutí prakticky zablokovali první dveře.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009 "Dobrý den, můžete mi říct, co všichni tady fotografují?" zeptala se slečna. Po mé odpovědi se také změnila ve fotografku.
Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Ve voze bylo nabito už ze Zličína

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Každé okno soupravy bylo vyzdobeno tímto plakátem.

Poslední jízda sovětského metra v Praze 2. 7. 2009

Souprava ve stanici Křižíkova právě zavírá dveře před odjezdem ze stanice.

Vandalové polili sovětskou soupravu metra barvou

Vandalové polili sovětskou soupravu metra barvou, předčasně tak ukončili její poslední jízdu

Základní technické údaje soupravy 81-71

   typ 81-717.1 čelní  typ 81-714.1 vložené
 Rozměry    
 Délka vozu přes spřáhla  19 206 mm  19 206 mm
 Délka skříně  18 810 mm  18 810 mm
 Šířka skříně  2 712 mm  2 712 mm
 Výška nezatíženého vozidla od TK  3 662 mm  3 662 mm
 Vzdálenost otočných čepů  12 600 mm  12 600 mm
 Rozchod  1 435 mm  1 435 mm
 Rozvor podvozku  2 100 mm  2 100 mm
 Systém uspořádání pojezdu  Bo + Bo  Bo + Bo
     
 Obsaditelnost  
 Počet míst k sezení  42 osob  44 osob
 Počet míst k stání  218 osob  233 osob
 Maximální obsaditelnost (8 osob/m2)  260 osob  277 osob
 Průměrná obsaditelnost  175 osob  175 osob
     
 Hmotnosti  
 Hmotnost prázdného vozu  33 500 ± 3 % kg  33 000 ± 3 %
     
 Jízdní prarametry  
 Maximální provozní rychlost  80 km/h  80 km/h
 Maximální zrychlení (0-26 km/h)  1,2 m/s2  1,2 m/s2
 Střední zpomalení  1 m/s2  1 m/s2
     
 Trakční parametry pohonu  
 Trakční napětí  750 V DC  750 V DC
 Každá náprava má trakční motor    
 Jmenovitý výkon trakčního motoru  110 kW  110 kW
 Systém řízení  mnohočlen. s dálk. ovlád. + ARS 
     
 Druhy brzd 
 Provozní  elektrodynamická + pneumatická  
 Parkovací  střadačová 
 Počet brzděných náprav  4  4

Technické údaje 81-71

Technické údaje 81-71

Technické údaje 81-71