Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

  11:46aktualizováno  11:46
Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo slevy na značkové zboží.

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku. | foto: Eset

Dostat se k údajům jako číslo platební karty a bezpečnostní kód nebo vylákat další citlivé údaje zkouší útočníci rádi i přes Facebook. Na této i dalších sociálních sítích tak nyní můžete narazit na mnoho triků, které mají přesvědčit uživatele, aby takové údaje poskytli.

Místo výhry ukradené finance

Jednou z oblíbených strategií útočníků je pořádat „soutěže“, kde může vyhrát každý. Lidé, kteří si pak chtějí svou údajnou výhru vybrat, se pak nestačí divit, jaké všechny informace po nich pořadatel chce. Někteří méně zkušení mohou i podlehnout a své citlivé údaje poskytnout.

„Soutěžícímu se přes zprávu na Facebooku ozve falešný vyhlašovatel soutěže a vyžádá si od něj osobní údaje a informace o platební kartě. Jako důvod uvádí ověření identity vítěze,“ popisuje princip podvodu v nejnovější zprávě bezpečnostní firma Eset.

Mezi požadovanými údaji je číslo platební karty, datum její platnosti a CVC/CVV číslo ze zadní strany karty. Tyto údaje útočníkovi stačí, aby s kartou mohl platit přes internet, pokud uživatel nemá tyto platby chráněny ještě dalším krokem, například SMS. Ta však není v některých případech vyžadována. Kdo takové údaje poskytne, může očekávat, že si na jeho účet někdo koupí přes internet zboží nebo službu.

Ne všichni si takové nebezpečí uvědomují. „Několik facebookových stránek slibuje lidem jako výhru luxusní auta, mobilní telefony nebo pračky. Tyto podvodné soutěže, které pravděpodobně pocházejí ze Slovenska, mají již více než 39 tisíc lajků,“ popisuje situaci zástupce Esetu.

Přestože už byla řada takových stránek smazána či zablokována, některé z nich (například Vyhraj to a Výherní den) jsou stále ještě aktivní.

Sleva na luxusní brýle

Přes Facebook se nově šíří i podvod se slevami na značkové brýle Ray-Ban. Antivirová firma uvádí, že tentokrát je to lokalizovaná verze ve slovenštině.

Tyto facebookové stránky mají za cíl lákání na podvodné weby, které sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Weby jsou, stejně jako v minulosti, propagované prostřednictvím fotografií výprodeje značkových slunečních brýlí Ray-Ban. Útočník tak zneužívá značku známého výrobce a láká uživatele na slevu, která může dosahovat výše až 90 procent.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

Přívěšek pro sledování polohy Samsung Connect Tag
Samsung přichází se svým prvním sledovacím zařízením na bázi NB-IoT

Samsung mezi svými IoT zařízeními přivítal první senzor na sledování polohy Samsung Connect Tag.  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.