Pokud chce Invex přežít, musí se změnit

  • 14
V pondělí začal v Brně již čtrnáctý ročník mezinárodního veletrh informačních a komunikačních technologií Invex. Podařilo se organizátorům dotáhnout do konce změny, které loni avizovali? Jaká čeká Invex budoucnost?

Vloni jsme se v článku Sejdeme se na Invexu i příští rok? zamýšleli nad vyhlídkami Invexu do budoucnosti. Rok se s rokem sešel a Invex je tu zas. Podívejme se tedy, jestli se podařilo organizátorům veletrhu uskutečnit svá předsevzetí a inovovat veletrh tak, aby přežil i v následujících letech. 

Invexu vládne Dálný východ

Po loňském zeštíhlení letos organizátoři hrdě hlásí nárůst zahraničních vystavovatelů. Po loňských 89 zahraničních vystavovatelích z 18 zemích se letos účastní veletrhu 102 zahraničních vystavovatelů z 20 zemí proti loňským 89 zahraničním vystavovatelům z 18 zemí. Nejsilnější zastoupení mají vystavovatelé z Taiwanu, za nimiž následují firmy z Německa a Slovenska. Mezi nově zastoupené země patří Jižní Korea, Singapur, Maďarsko, Bulharsko, Turecko, které doplňují Hong Kong a Čína. Naopak zájem českých firem o Invex rok od roku klesá. Veletrh se letos rozrostl o jeden pavilon na celkových 13 a oproti loňsku zaznamenal i nárůst pronajaté plochy.

Právě díky vystavovatelům z Dálného východu se na Invexu objevily i výrobky i relativně malých firem, které poměrně chudou nabídku novinek výrazně okořeňují. Je totiž známým faktem, že žádnou supertajnou novinku na Invexu nenaleznete. Velké firmy si nemohou dovolit čekat s uvedením novinek až na Invex, proto představují novinky průběžně a o všech se tak můžete dozvědět na internetu.

Invex04

Další slabinou Invexu je nízká účast skutečně velkých globálních značek, které Invex stále ve větší míře ignorují a pokud jsou přítomny, tak většinou prostřednictvím svých distributorů nebo méně častěji prostřednictvím své české pobočky.

Záběr veletrhu se dále rozšiřuje

Po loňském částečném odklonu od  poměrně úzce zaměřené  výstavy a rozdělení veletrhu na tři tématické celky: INVEX CLASSIC pro profesionály z oboru, který  je nejvíce spjat s původním duchem  výstavy, INVEX HOME orientující se nyní výrazně na spotřební elektroniku a digitální domácnost, a INVEX BUSINESS pro setkání  partnerů. Přibyl další samostatný vystavovatelský segment INVEX GAME, který obsadil celý pavilon Z, kde si přijdou na své všichni fanoušci herních technologií.

Invex04

Pokud se tedy vypravíte na Invex s cílem prohlédnout si nejnovější novinky budete patrně zklamáni. Stále je tu však doprovodný program, ve kterém si své naleznou všichni od odborníků přes obchodníky až po laickou veřejnost.

Co nás čeká příště

V dalším ročníku se bude zřejmě dále rozšiřovat záběr celého veletrhu směrem k běžným uživatelům IT a spotřební elektroniky. Je otázkou, jestli vystavovatelé na tento trend přistoupí nebo se raději stáhnou. Hodně přitom záleží celkové návštěvnosti. Po prvním dnu, který byl určen pro odbornou veřejnost, si organizátoři pochvalují vyšší návštěvností než loni. Při pohledu do výstavních hal to tak však nevypadalo.

Invex04