Portál Centrum.cz byl hacknut, ozývalo se včera všude

aktualizováno 
Stránka vyhledávače byla od včerejší půlnoci pozměněna - místo češtiny na uživatele zíraly zdánlivě nesrozumitelné znaky. Ihned se začalo spekulovat o hacknutí stránek. Centrum tak dal o sobě neplánovaně vědět ještě nad rámec startující reklamní kampaně.

Ráno se informace ozývala z rádia a mohli jste na ni narazit v podání agenturní zprávy na webu, po celý další den chodily do redakce e-maily či vzkazy přes ICQ typu "viděli jste dnes Centrum, nehacknul je někdo?" A portál Centrum.cz byl včera opravdu poněkud "jiný". Homepage byla ve zdánlivě nesrozumitelném jazyce a až při bližším pohledu uživatel zjistil, že se něco děje a to "něco" jde změnit, jedním kliknutím myši. Pánové ze Centra opět dokázali že nejsou suchaři (jeden z předchozích důkazů najdete třeba zde) a informaci o zprovoznění slovníků, mezi nimiž je zastoupen také česko-hantecký a naopak, se jali světu sdělit po svém.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Na včerejší den byla naplánována i neformální tisková konference. O neformálnosti svědčí i tisková zpráva, napsaná celá v hantecu. Na překlad textu v češtině, který byl naštěstí ke zprávě též přiložen, musel být najat plnokrevný brňák. Co se přeložit nedalo, domyslelo se a tak vzniklo zároveň pár hantecových novotvarů (portál - netbóda, e-mail - e-kistna...). Namísto slova "kontakt" byla použita nádherná věta "Dyby nco, tak sem:".

Jedním z úkolů tiskovky bylo zhodnotit měsíc střádané ohlasy na změnu designu portálu (163 záporných, 387 kladných e-mailových, na všechny bylo prý "nonroboticky odpovězeno) a návštěvnost za uplynulých pár týdnů, kdy mají stránky nový design. Zřejmě se zadařilo, neboť rozdíl návštěvnosti před a po redesignu vykazoval nárůst o zhruba 20 procent.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Spolu s ohlášením výsledků mapujících návštěvnost byla odstartována nová marketingová kampaň na podporu značky. Cíl je známý již měsíc. "Chceme v příštím roce získat 500 tis.nových uživatelů. Většina z těchto potenciálních uživatelů si vybere svůj portál primárně podle značky - podle známosti, image, síly. A bez "off line" komunikace bychom silnou značku nevybudovali. Věřím v kreativní reklamu, která dokáže silnými originálními motivy "na hraně" zaujmout i ve světě přeplněném reklamou. Naše nová komunikace staví značku Centrum.cz na pozici kvalitního, profesionálního a originálního portálu," komentuje novinky Oldřich Bajer, ředitel portálu Centrum.cz.

Reklamní kampaň s rozpočtem více než 6 miliónů, trvající do konce roku 2002, je rozložena mezi nadlinková média jako je rádio, tisk, outdoor a podlinková média - on-line, reklamní pohlednice a street promo. Kampaň startuje v časopisech i rádiu. Důležitou součástí kampaně je internet, který bude mít za úkol rozvést uživatelům myšlenku "Nejlepší místo v celé.cz" po 30 - 40 letech. Na imageovou kampaň budou v budoucnosti navazovat konkrétní produktové komunikace portálu.

Reklamní kampaň portálu Centrum.cz

Hantec slovník nebyl posledním netradičním počinem pracovníků portálu; již nyní se chystá slovník přibližující nářečí ostravské a plzeňské. Možná se prý dočkáme i slovníku romsko-českého (a naopak).

Nejčtenější

Alza to zase zkouší. Zákazníkům do košíku „tajně“ přihodí nechtěné věci

Stačí chvilka nepozornosti a obchod vám do košíku přidá něco, co jste si...

Před odesláním objednávky v e-shopu si dobře zkontrolujte obsah košíku. Je možné, že vám tam bez vašeho vědomí něco...

Alza dostala pokutu za přidávání zboží do košíku. A není jediná

Česká obchodní inspekce pravomocně rozhodla o udělení pokuty pro společnost...

Společnost Alza.cz bude muset zaplatit 150 tisíc korun za to, že zákazníkům přidávala do košíku zboží, na které sami...

Známe tvář mrtvé dívky z obleženého Tábora. Kdy zemřela, napověděla mince

Zrekonstruovaná podoba dívky (18 až 19 let) nalezené ve společném hrobě v...

Téměř 400 let ležela v zapomenutém společném hrobě, než její pozůstatky při stavbě rodinného bazénu náhodou objevili. V...

Vyzkoušeli jsme nejlepší způsob, jak sledovat televizi. Poradíme i vám

Test set-top-boxů pro televizi přes internet

Nezajímá vás kdy pořad jde, ani kolik je v něm reklam. Pustíte si jej kdykoli během i po odvysílání a reklamní bloky...

Poslechněte si vítr na Marsu. Je to první nahrávka zvuku z této planety

Jak zni vitr na Marsu

Sonda InSight, která na konci listopadu přistála na Marsu, poslala vůbec první nahrávku zvuku z této planety.

Další z rubriky

Exekutoři varují před vakce.net. I bez objednávky hrozí exekucí

Exekuce

I nedokončený nákup na e-shopu s velice levným zbožím může vést k soudní exekuci. Naštěstí jen smyšlené, jak se...

Tipy na zajímavé weby: srovnávač autoškol a kreativní nápady

Ilustrační snímek

S pomocí Autostudy.cz vyberete podle dat, referencí a fotografií nejlepší autoškolu. Díky Prolupen.cz můžete na...

Tipy na zajímavé weby: portály plné zpráv o sněhu a lyžování

Ilustrační foto - sníh

Nejčerstvější informace o aktuálním stavu sněhu na horách najdete na zimních portálech Snow.cz či Kamzasněhem.cz. A...

Najdete na iDNES.cz