Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Portál Centrum.cz byl hacknut, ozývalo se včera všude

aktualizováno 
Stránka vyhledávače byla od včerejší půlnoci pozměněna - místo češtiny na uživatele zíraly zdánlivě nesrozumitelné znaky. Ihned se začalo spekulovat o hacknutí stránek. Centrum tak dal o sobě neplánovaně vědět ještě nad rámec startující reklamní kampaně.

Ráno se informace ozývala z rádia a mohli jste na ni narazit v podání agenturní zprávy na webu, po celý další den chodily do redakce e-maily či vzkazy přes ICQ typu "viděli jste dnes Centrum, nehacknul je někdo?" A portál Centrum.cz byl včera opravdu poněkud "jiný". Homepage byla ve zdánlivě nesrozumitelném jazyce a až při bližším pohledu uživatel zjistil, že se něco děje a to "něco" jde změnit, jedním kliknutím myši. Pánové ze Centra opět dokázali že nejsou suchaři (jeden z předchozích důkazů najdete třeba zde) a informaci o zprovoznění slovníků, mezi nimiž je zastoupen také česko-hantecký a naopak, se jali světu sdělit po svém.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Na včerejší den byla naplánována i neformální tisková konference. O neformálnosti svědčí i tisková zpráva, napsaná celá v hantecu. Na překlad textu v češtině, který byl naštěstí ke zprávě též přiložen, musel být najat plnokrevný brňák. Co se přeložit nedalo, domyslelo se a tak vzniklo zároveň pár hantecových novotvarů (portál - netbóda, e-mail - e-kistna...). Namísto slova "kontakt" byla použita nádherná věta "Dyby nco, tak sem:".

Jedním z úkolů tiskovky bylo zhodnotit měsíc střádané ohlasy na změnu designu portálu (163 záporných, 387 kladných e-mailových, na všechny bylo prý "nonroboticky odpovězeno) a návštěvnost za uplynulých pár týdnů, kdy mají stránky nový design. Zřejmě se zadařilo, neboť rozdíl návštěvnosti před a po redesignu vykazoval nárůst o zhruba 20 procent.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Spolu s ohlášením výsledků mapujících návštěvnost byla odstartována nová marketingová kampaň na podporu značky. Cíl je známý již měsíc. "Chceme v příštím roce získat 500 tis.nových uživatelů. Většina z těchto potenciálních uživatelů si vybere svůj portál primárně podle značky - podle známosti, image, síly. A bez "off line" komunikace bychom silnou značku nevybudovali. Věřím v kreativní reklamu, která dokáže silnými originálními motivy "na hraně" zaujmout i ve světě přeplněném reklamou. Naše nová komunikace staví značku Centrum.cz na pozici kvalitního, profesionálního a originálního portálu," komentuje novinky Oldřich Bajer, ředitel portálu Centrum.cz.

Reklamní kampaň s rozpočtem více než 6 miliónů, trvající do konce roku 2002, je rozložena mezi nadlinková média jako je rádio, tisk, outdoor a podlinková média - on-line, reklamní pohlednice a street promo. Kampaň startuje v časopisech i rádiu. Důležitou součástí kampaně je internet, který bude mít za úkol rozvést uživatelům myšlenku "Nejlepší místo v celé.cz" po 30 - 40 letech. Na imageovou kampaň budou v budoucnosti navazovat konkrétní produktové komunikace portálu.

Reklamní kampaň portálu Centrum.cz

Hantec slovník nebyl posledním netradičním počinem pracovníků portálu; již nyní se chystá slovník přibližující nářečí ostravské a plzeňské. Možná se prý dočkáme i slovníku romsko-českého (a naopak).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Největší krádež dat je nakonec ještě třikrát větší, přiznalo Yahoo

Americká internetová společnost Yahoo v úterý oznámila, že hackerský útok, jehož obětí se stala v roce 2013, se dotkl všech uživatelských účtů, dohromady tří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.