Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nová poštovní dodávka nepotřebuje řidiče. Svezli jsme se, nepřejela nás

aktualizováno 
Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) - Autonomní poštovní dodávku, která může bez řidiče za volantem popojíždět po městě, nyní testuje společnost Deutsche Post. V rámci ukázkových jízd na konferenci GTC Europe jsme se s ní svezli i jí vstoupili do cesty. Podívejte se na video.

Konference společnosti Nvidia se točí zejména kolem využití grafických procesorů systémy umělé inteligence pro autonomní řízení vozidel. Jednu z prvních aplikací bude v běžném městském provozu a při běžném doručování již příští rok testovat společnost Deutsche Post. Jsou jí systémem autonomního řízení doplněné elektrické dodávky StreetScooter, které nyní v běžném provozu již využívá.

Fotogalerie

S testovací autonomní dodávkou nebude poštovní doručovatel muset nastupovat a vystupovat z vozu, startovat, popojíždět a stále dokola parkovat. V mapové aplikaci bude mít vyznačeny další doručovací adresy, uspořádané tak, aby mezi nimi byla co nejmenší vzdálenost, a ikonu označující aktuální polohu vozila. Po doručení zásilky vždy kliknutím prstu do mapy nechá vozidlo samostatně přejet k dalšímu místu, kde zásilku z nákladního prostoru vyloží a doručí. Pokud nechce pracovat s mapou, může se vozidlem nechat automaticky následovat - vůz zastaví na silnici v nejbližším dostupném místě chytrého telefonu, tabletu, nebo hodinek doručovatele. Do vozu tak pošťák nasedne jen pro delší přejezdy, které se nevyplatí jít pěšky, přičemž v tu chvíli uchopí volant a převezme řízení. Ušetřit by tak podle očekávání Deutsche Post mohl až třetinu času.

Systém pracuje s řídící jednotkou ProAI od společnosti ZF (postavené na platformě Nvidia Drive PX) a pomocí kamer, lidarů a radarů se dodávka orientuje ve svém okolí a dokáže se vyhnout kolizi s pevnou i pohyblivou překážkou, a to buď zastavením, nebo, je-li to možné, tak objetím překážky. Systém počítá i s tím, že na poštách dokáže samostatně zaparkovat nad volnou indukční nabíjecí stanicí, takže o nabíjení akumulátorů se obsluha nemusí starat. K další rozvážce je vždy vybrán vůz s dostatečně nabitým akumulátorem.

Zatímco zvenku působí autonomně řízená dodávka při jízdě plynule a klidně, uvnitř nás někdy lehce znervózňovala prudkými pohyby volantu a celkově lehce kostrbatým počínáním. Bezpečně však zastavila před vším, co nešlo objet, a objela vše, co objet šlo, a vždy dorazila na místo zvolené v mapě. Na vše se podívejte ve videu.

TECHNET.cz


Témata: StreetScooter


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tento Šmolík Š.2 je exponátem Leteckého muzea Kbely.
První vojenský letoun československé konstrukce nepotěšil Francouze

První vojenský letoun československé výroby vznikl v roce 1920 v budoucím Letovu a jeho konstruktérem byl Alois Šmolík. Z typu byla odvozena i civilní létající...  celý článek

Eureka Park a část startupů z Francie.
Deset českých startupů pojede v lednu do Las Vegas. Můžete to být vy

Agentura CzechInvest vybere deset začínajících firem, které budou vystavovat v obřím start-up pavilonu na veletrhu CES 2018 v Las Vegas. CES je největší...  celý článek

Audi A8 je první vozidlo, které nabídne autonomní řízení třetí úrovně. Jednotku...
Nový počítač od Nvidie zcela nahradí řidiče. Objeví se příští rok

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe první superpočítačový systém zabudovatelný do automobilu, který bude schopen zcela nahradit (a vynechat)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.