Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google a Facebook pomáhají při požáru aktualitami i platformou pro pomoc

  13:51aktualizováno  13:51
Londýn - na místě redaktor Technet.cz - Uživatelé služeb Google a Facebook, kteří se pohybují v blízkosti velkého požáru v Londýně, dostali speciální notifikace.

Facebook reaguje na požár domu v Londýně. | foto:  Pavel Kasík, Technet.cz

„Dejte přátelům vědět, že jste v pořádku,“ vyzval mě Facebook. Podle GPS totiž zjistil, že se nacházím nedaleko požáru výškové budovy Grenfell Tower.

Po rozkliknutí notifikace mi dává Facebook možnost oznámit přátelům, že jsem v pořádku. V mém případě to nedává smysl, protože většina z nich ani neví, že jsem momentálně v Londýně, ale pro obyvatele budovy, která podlehla plamenům, to je nejspíš nejrychlejší možnost, jak uklidnit své blízké.

Pod „bezpečnostním ověřením“ následuje jakási nástěnka - kdokoliv z oblasti zde může nabídnout pomoc. Lidé nabízejí přístřeší, oblečení i stravu a podporu.

Google nabízí zprávy i kontakty

Google reaguje na požár domu v Londýně.

Google reaguje na požár domu v Londýně.

Také Google si všiml, že jsem nedaleko požáru, a nabídl mi notifikaci. Ta mě odkázala na podrobné informace, aktuální články o této tragické události a také zobrazila speciální rámeček s čísly na „Causality Bureau“, tedy oficiální kancelář, která přijímá informace o pohřešovaných osobách.

Obě služby poslaly notifikaci ve chvíli, kdy jsem se nacházel zhruba kilometr od hořící budovy.

Autor:


Témata: Facebook, Google, Londýn, GPS


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.