Odkaz vede na skutečné stránky banky Citibank. Při přístupu na ně se však zobrazí falešné vyskakovací okno, ve kterém jste požádáni o zadání bezpečnostního PINu k CitiCard. Jedná se pravděpodobně o první český phishing (více informací o phishingu naleznete zde)
Mluvčí Citibank Markéta Dvořáčková varuje: „Klientům doporučujeme, aby na takovéto zprávy v žádném případě nereagovali. Jedná se o podvod. Naše komunikace s klientem probíhá přes sdělení v přímém bankovnictví, prostřednictvím SMS zpráv a dopisů. Žádná banka nikdy po klientovi nežádá prostřednictvím e-mailu přístupové kódy, heslo nebo PIN k platební kartě.“
Asi nejrozšířenější forma falešného e-mailu je datována 2.3.2006 a má tuto podobu.
Tělo e-mailu je v češtině, předmět zprávy je však psán anglicky. E-mail byl velmi pravděpodobně vytvořen v USA, kam také směřují fakturační údaje. Podle dostupných informací již banka podala trestní oznámení na držitele podvodné domény.
Citibank k celé záležitosti vydala tiskovou zprávu, ze které mimo jiné vyplývá, že zatím nikdo z klientů banky, se nestal obětí tohoto Phishingu.
Jak Poznat falešný e-mail od banky?
- Dopis by měl být vždy podepsán příslušným pracovníkem vaší banky.
- Banka od vás nikdy nebude po e-mailu žádat přístupové kódy, heslo, PIN k platební kartě ani žádné jiné citlivé údaje.
- Vždy si osobně nebo telefonicky ověřte u své banky pravost sdělení.
Co je to Phishing:
Je způsob podvodného vylákání citlivých údajů od oběti pomocí podvržených formulářů, falešných webových stránek apod.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: