POZOR VLAK
Sledovat další díly na iDNES.tvNa Legendy s jednotkami Kraken se tvůrci magazínu připravovali zhruba půl roku. Chtěli dodržet schéma rubriky, kdy se archivní záběry střídají se současnými a kolem historických strojů chodí moderátor. Původně chtěli moderátora umístit do fotografií. Vzpomněli si však na jednu počítačovou hru, v níž jednotka řady 470 jezdí, a tak požádali jejich fanouška a současně zkušeného programátora Dominika Chaloupku, aby vyrobil animace na míru.
„Do nich jsme pak naklíčovali živého člověka. Rostislav Kolmačka musel mnohokrát opakovat texty a pohybovat se před zeleným klíčovacím pozadím dle scénáře, aby pak ve výsledku vše sedělo a zelené plátno se elektronicky nahradilo animovanými záběry,“ vysvětluje složitou práci na nejnovějším vydání magazínu POZOR VLAK jeho autor Jiří Dlabaja.
Do již zmíněných Legend se podařilo tvůrců získat unikátní záběry provozuschopných Krakenů nejenom od spolupracovníků magazínu POZOR VLAK, ale také od diváků. Nejcennější záběry poskytl fanoušek pořadu Peter Ondris, který natočil jednotky řady 470 těsně před ukončením provozu a šrotací nejenom z exteriéru, ale také v interiéru, kde běžně jezdili cestující, ovšem také v místech, kam se dostali pouze strojvedoucí.
Nejnovější vydání magazínu POZOR VLAK potěší také příznivce modelové železnice. Reportážní štáb totiž vyrazil s kamerou do zámku Trmice, kde se v celém prvním patře nachází expozice Muzea modelové železnice kastelána Jana Součka. Pro zajímavost, na ploše 100 m2 najdete na mnoha modelových kolejištích o různém měřítku zhruba 1 000 lokomotiv a další 2 000 vagonů.
Na své si přijdou také příznivci železnice holdující počítačům. Štáb magazínu POZOR VLAK se vydal do polských Katovic za autory herní novinky SimRail, což je realistický simulátor železničního provozu. „Zajímavé je, že lze hrát v takzvaném multiplayerovém módu, tedy více hráčů najednou. Hráči se mohou stát buďto dispečery provozu v jednotlivých stanicích vybavených moderním počítačovým zázemím, ale také starším reléovým zabezpečovacím zařízením, anebo strojvůdci na jednotlivých vlacích. Všichni dohromady musí spolupracovat naprosto identicky jako na reálné železnici, jinak dochází ke zpožděním či mimořádným událostem,“ popisuje herní novinku Jiří Dlabaja, který vás zve ke zhlédnutí nejnovějšího vydání magazínu POZOR VLAK.