Diskuze
Nejzajímavější československý letoun k obraně vlasti vznikal v Pragovce
Děkujeme za pochopení.
T36o44m50á71š 59B65a96ř69i74n54k25a
Není to tak zcela pravda .Třeba britských lehký bombardér Mosquito byl celodřevěné konstrukce, jen kabina byla krytá pancéřovaným plechem o tloušťce cca 8 mm .
R67a54d80e65k 21F28o82l33p60r29e97c58h35t
Jen doplním (aniž bych tedy tušil, co není pravda), že mosquit vznikla "nekonečná" řada verzí. Základní skupiny verzí byly bombardovací, stíhací a průzkumné - a odtud se potom odvíjelo zmiňované (případné) pancéřování kabiny. A co se týká dřeva, tak ani Sověti se nedrželi zkrátka. Měli několik typů druhoválečných stíhaček se smíšenou konstrukcí, přičemž u některých v té konstrukci kov tvořil velice nízký podíl (třeba pouze kostru přední části trupu plus nějaké drobnosti) - a o to větší pak to dřevo. Ale dřevo se uplatnilo i u řady dalších bojových typů, například dost ho najdeme i u proudové stíhačky Vampire.
P38e54t10r 95Š62r79a41i39e24r
Už jenom ty rychlosti už byly na danou dobu dost mimo... Další opomíjená věc je, že nejenou letectvo ale i tanky a další jednotky byly vysílačkami vybavené zcela sporadicky, což by mělo zásadní dopad na součinnost jednotek. V tom byli Němci daleko napřed. Vůle bránit se nestačí.
R29a72d82e96k 84F62o94l66p47r29e82c62h55t
Typu E.51 by se dalo vyčítat ledasco, ale rychlostí se to určitě netýká. Psát o jeho rychlostech (předpokládám max. a cest.), že byly na danou dobu dost mimo, je více než přehnané - stačí porovnat s německým Fw 189 srovnatelné kategorie, který byl dokonce pomalejší. A že vysílačkami byly vybaveny naše letouny a tanky zcela sporadicky, bych takhle drsně také nepsal - přeci jenom tam na ně bylo možné natrefit častěji než "zcela sporadicky". Samozřejmě to opět neznamená, že radiostanice u našich letadel a tanků nelze pohanět obecně, třeba v LT-35 byly radiostanice telegrafní, přičemž větší přidanou hodnotu by měla radiofonie. atd.
R60a65d58e92k 15V70a31l73k42o54v28i26č
Moc perspektivní to letadlo nebylo, 380 km/hod u prototypu odpovídá 360 km/hod sériového kusu, a to je prostě málo na rok 1938. B-71 měly 430 km/h, Bf-109B 450 km/hod. Navíc lehká konstrukce, bez možnosti nést alespoň pancéřování pilota nebo chráněné nádrže, motor nepoužitý u jiných letadel - jak efektivní bylo chlazení vzduchem u zadních válců? Nepřehřívaly se? Šmolíky byly lepší - sice pomalejší, ale s částečně chráněnou nádrží, obratnější a s dvojčetem na obranu.
R35a64d25e64k 13F90o31l14p78r85e52c59h16t
To máte samozřejmě pravdu, on nakonec do budoucna nebyl perspektivní prakticky žádný z těch našich nových prototypů. Ale rychlost by u E.51 patřila mezi to nejmenší, co by vadilo - v článku zmiňovaný Fw 189 podobné kategorie měl max. rychlost 350 km/h a co se toho za války nalétal. Motory u E.51 měly sklony k přehřívání, dokonce se někdy kvůli tomu létalo i bez krycích plechů. Jinak chlazení motorů vzduchem bylo u této kategorie v zadávacích podmínkách od MNO (protože se logicky počítalo, že budou více vystaveny nepřátelské střelbě). On nakonec i ten FW 189 měl řadové motory vzduchem chlazené.
P23a61v52e56l 96K83o60z92e76l88s51k12y
Tak to si Adolf olizal prsty . Dostal vsechno do klina.
P56e18t20r 64H81u73l53k66a
Zrovna včera dávali na Cinemě Darkest Hour. Moc nechybělo a mohli tady mašírovat ještě dneska.
K70a30r46e40l 63S55e97i78d82l
Díky, zajímavý článek o ne moc známém letadle. Situace našeho letectví těsně před válkou byla opravdu smutná...
Ty nové konstrukce vypadaly dobře, jen měly být tak o 4 - 5 let dřív. Škoda - na druhou stranu, alespoň je nepoužili Němci.
M68a18r15t51i79n 52S28t73a75c57h
Ani USA nebo Británie na tom nebyli o mnoho lépe, většina známých letounů se vyvíjela až v druhé půlce 30 let.
M92i34l48a46n 23C23e18p93e79k
Myslím, že tohle zajímavé éro pamatuji jako malý kluk. V padesátých letech ještě létalo na letišti v Ml. Boleslavi, říkali jsme mu "trubka".
J65a31n 15J42e84ž87e85k
Komu říkali "trubka"?
> Později Luftwaffe předala stroj jako studijní materiál firmě Klemm, kde jeho stopy nenávratně mizí.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.