Přeposílání e-mailů je prý nový rituál

  • 7
Přeposílání bizarních fotografií či zábavných videozáznamů v e-mailech kolegům a přátelům se možná zdá jako něco naprosto nevinného, ve skutečnosti však jde o jakýsi moderní obdobu rituální výměny dárků, která nese i podobné sociální významy. Tvrdí to američtí vědci v časopise New Scientist.
Zaměřili se na studium chování a příčin, které lidi vedou k přeposílání e-mailů. Podle vědců tato činnost hraje velmi důležitou roli při budování a udržování moderních společenských svazků. Například zaslání zábavného či zajímavého odkazu, na kterém se po kliknutí doporučovaná stránka otevře, prý dává najevo, že člověk na ty druhé myslí a je si vědom toho, co mají rádi. Jakmile však někdo přepošle zastaralý či bezvýznamný link, ztrácí údajně v očích příjemce společenskou pozici.

Sílu sociálních sítí mezi takovýmito e-mailovými skupinami, jejichž členové si navzájem přeposílají vzkazy, už samozřejmě objevily i marketingové firmy, které se do nich často snaží „nabourat“ a využít je k propagačním kampaním.