Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prohlédněte si luxusní vrtulník, kterým chtějí létat i čeští miliardáři

  1:05aktualizováno  1:05
Vrtulníkem Eurocopter EC155 ve VIP provedení budou brzy možná létat i čeští miliardáři. Helikoptéra byla tento týden představena v Čechách, podívejte se na ni ve fotogalerii.

Eurocopter EC155B1 | foto: Soňa LechnerováiDNES.cz

Eurocopter EC155B1 se vyrábí v mnoha provedeních. Může být uzpůsoben pro přepravu objemného nákladu, v jiné konfiguraci se do něj pohodlně vejde až dvanáct cestujících, může sloužit záchranářům, zdravotníkům i policii. Pro každý případ je připravena specifická konfigurace s kompletním technologickým vybavením.

Helikoptéra byla v Praze představena ve verzi "Corporate and VIP", určené pro pohodlnou přepravu VIP osob. Hlavním lákadlem oproti populárním soukromým letadlům je možnost přistát prakticky kdekoli, bez potřeby dlouhé přistávací dráhy.

EC155 B1 - 02 EC155 B1 - 03 EC155 B1 - 04 EC155 B1 - 05 EC155 B1 - 06 EC155 B1 - 07 EC155 B1 - 08EC155 B1 - 09 EC155 B1 - 10 EC155 B1 - 12 EC155 B1 - 13 EC155 B1 - 14 EC155 B1 - 15 EC155 B1 - 16EC155 B1 - 17 EC155 B1 - 18 EC155 B1 - 19 EC155 B1 - 20

Velkou devizou vrtulníku je dvojice velmi tichých motorů Turbomeca Apriel 2C2 s bezložiskovými rotory o výkonu 780 kW a plně automatickým digitálním řízením chodu motoru (FADEC). To zajišťuje vysokou bezpečnost i v případě poruchy. Hlavní rotor má pět listů a podle informací výrobce produkuje nejméně vibrací ve své třídě. Ocasní rotor je typu Fenestron, což znamená, že je po obvodu zcela zapouzdřen. Spolu s vysoko umístěným hlavním rotorem je tak zvýšena bezpečnost cestujících i při nastupování s běžícími rotory.

Ve VIP uspořádání pojme vrtulník až 8 pasažérů a dva piloty, cestu jim zpříjemní pohled z velkých panoramatických oken.

EC155 B1 - 22


EC155 B1 - 24

 maximální vzletová hmotnost  4 920 Kg
 hmotnost prázdného vrtulníku  2 604 Kg
 užitečná hmotnost  2 624 Kg
 množství paliva v plných nádržích  993 Kg

EC155 B1 - 25

 maximální rychlost  324 km/h
 maximální letová rychlost (4 850 kg, 6 000 stop)  280 km/h
 maximální stoupání  5,9 m/s
 maximální letová hladina  5 485 m
 maximální dolet  803 km (4 hodiny)

EC155 B1 - 26

EC155 B1 - 15





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Býval komunistou, pak Healey vedl Bilderberg
Býval komunistou, pak Healey zakládal Bilderberg a hájil Kavana

VIDEO 30. srpna 1917 se narodila jedna z nejvýraznějších postav britských labouristů po 2. světové válce Denis Healey, bývalý ministr obrany a financí v 60. a 70....  celý článek

Legendární Tilden tajil homosexualitu, šel kvůli ní i do vězení
Legendární Tilden tajil homosexualitu, šel kvůli ní i do vězení

VIDEO Legendární Bill Tilden se na srpnovém US Open před 100 lety prosadil jen ve smíšené čtyřhře, kde prohrál až ve finále. Ve dvouhře vypadl už ve třetím kole. Už...  celý článek

Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu
Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu

VIDEO 26. srpna 1917 vstoupil Sergej Vojcechovský v hodnosti podplukovníka do formujících se Československých legií. Po 1. světové válce bojoval v bělogvardějském...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.