Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prozkoumali jsme luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

aktualizováno 
Soukromé proudové letadlo je stále ještě symbolem určitého snobismu. Pořizuje si je více a více českých podnikatelů, ale nahlédnout do něj můžete i vy. My vám totiž nabízíme pohled zvědavým objektivem fotoaparátu na luxusní soukromý tryskáč.

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

V blízkosti starého ruzyňského letiště (dnes má označení Terminál jih) byl v posledním březnovém týdnu představen luxusní tryskáč Embraer Legacy 600. 

Stejný lesk laku, eleganci a luxus či struktury vzácných dřevin jsme zatím spatřili pouze v Orient Expresu. Pokud si myslíte, že let tímto tryskáčem je pouze pro multimilionáře či celebrity, tak vězte, že cena letenky v tomto stroji za jedno sedadlo je v rozmezí cen letenek pro byznys třídu až první třídu u běžné společnosti. Pouze musíte zaplatit kapacitu celého stroje. tj. 13 míst.

Jak vypadá tryskáč Embraer Legacy 600 

Luxusní dolnoplošník je poháněný dvěma motory Rolls-Royce AE 3007A1E. Ty se nacházejí v zadní části trupu a každý má tah 35,5kN.

 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

Pohon udělí stroji o maximální hmotnosti 22 570 kg rychlost až 0,8 Machu, to je 852 kilometrů za hodinu. Tento Embraer je schopen vystoupat do maximální výšky  41 tisíc stop, tj. 12 497 metrů.

Luksusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie) a tlumiče hluku (pravá fotografie)


Jubilejní stý kus bude sloužit v ČR

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luksusní tryskáč Embraer Legacy 600
Shodou okolností se jedná o stý vyrobený typ Embraer Legacy 600 a aby to nebylo málo, jeden z motorů Rolls-Royce AE 3007A1E byl dvoutisící vyrobený kus.


Křídla tryskáče

Embraer Legacy 600 má rozpětí křídel 21 metrů. Vodorovná ocasní plocha (VOP), které laici říkají zadní křídlo, má rozpětí 7,55 metrů a je ve výšce 6,76 metrů nad zemí, aby nepřekážela motorům v zadní části trupu.
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Na koncích křídel se nachází winglety pro omezení turbulencí a snížení spotřeby paliva či zvýšení doletu.
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Na odtokové hraně křídla jsou hroty pro odvod statické elektřiny (foto vlevo) a u trupu najdete světlomet (vpravo).


Podvozky

Bydlím blízko koridoru pro ruzyňské letiště. Při venčení psa se s manželkou večer často kocháme kužely světel z přistávajících letadel. Od této chvíle i má žena ví, že příďový podvozek letadel je vybaven přistávacími světly.

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600  Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Podvozky u kořene křídla jsou za letu ukryty v trupu letounu.


Co najdete na trupu


Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Tento světlomet míří kužel paprsků na křídlo (levé foto) a na pravém záběru vidíte otvor nasávání vzduchu pro chlazení zařízení tryskáče. 
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Antény (vlevo) a přípojka pro externí napájení palubní sítě napětím 28 V DC (stejnosměrné napětí).
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Měřič námrazy a úhlu náběhu (vlevo) či Pitotova trubice (pro měření rychlosti) a trubice teploměru vnější teploty (vpravo).

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Rozmístění čidel je patrné z těchto záběrů.
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Dveře zavazadlového prostoru (levé foto) a sání vzduchu pro potřeby palubní klimatizace (pravé foto).


Schůdky do letadla

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Schůdky do tryskáče jsou součástí konstrukce dveří do kabiny a jsou osvětleny vysocesvítivými diodami.


Kabina pilota

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Vzhledem k typu letadla je v řízení vše zdvojeno. Nejde jednoznačně říci, kolik je zde řídících počítačů, protože téměř každé zařízení je ovládáno vlastním mikroprocesorem. Jediný přístroj v pilotní kabině, ve kterém není počítač, je kompas.


Co se týče samotného letu, tak se ručně naprogramuje trasa či provádí start a přistání. Vzhledem k hustotě leteckého provozu jsou pouze přístroje schopny udržet bezpečné rozestupy mezi letouny.


Luxus v kabině cestujících

Jediný omezující faktor pro pohodlí cestujících je výška kabiny 1,83 metru. Dlouhá je 13,1 metru a široká 2,1 metru.
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600


Úroveň se pozná podle toalety

Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600
Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600 Luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

 Základní technické údaje  
 Maximální hmotnost:  22 570 kg
 Maximální dostup:  41 tisíc stop (12 491m)
 Maximální rychlost:  0,8 Machu (852 km/h)
 Maximální dolet:   6 019 km
 Využitelná zásoba paliva :   8 242 kg
 Typ motoru:  Rolls-Royce AE 3007A1E
 Tah motoru:  35,5kN
 Spotřeba motorů:  1 000 kg/ h
 Délka vzletu při maximální vzletové hmotnosti:  1 711 m
 Délka přistání při maximální přistávací hmotnosti:  817 m
 Délka přistání při průměrné přistávací hmotnosti:  700 m
 Rozpětí křídel:  21 m
 Délka:  26,33 m
 Délka kabiny:  13,1 m
 Výrobce:  Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.

 

ČR: Lidé okolo tryskáčů
Petr Kellner
Nejbohatší Čech létá ve vlastním Gulfstreamu V. Jedná se o letadlo nejvyšší třídy, přijde na více než miliardu korun. Kellner ho používá pro vlastní cesty.

Patrik Tkáč
Spolumajitel skupiny J&T, do které patří ABS Jets. V současnosti největší místní hráč v oboru tryskových soukromých letadel. Provozuje dvě cessny a tři embraery, letos ještě přibude Bombardier Learjet.

Karel Komárek
Podnikatel, kterému patří i Grossmann Jet Service. Provozuje jeden embraer pro sebe i na pronájem, zvažuje nákup dalšího stroje.

Jaroslav Michael
Pařík Spolumajitel největšího výrobce pečiva v republice, spojeného Odkolku a Delta pekáren. Je majoritním vlastníkem společnosti Time Air, která provozuje dvě letadla.

Martin Karhánek
Majitel opavské firmy Silesia Air, která má ve flotile tři cessny.






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kanadsko-americký jevištní kouzelník a vědecký skeptik James Randi
Jak odhalit šarlatána. Rozhovor se skeptickou legendou, úžasným Randi

Kanadsko-americký iluzionista, legenda svého oboru, mistr známý po celém světě. A také profesionální skeptik. Už půl století bojuje proti nejrůznějším...  celý článek

Jak se rozhoduje o veřejných zakázkách popsal Leo Hurwicz.Narodil se před 100...
Ekonom Hurwicz se narodil před 100 lety. Sestavil obrácenou teorii her

VIDEO Před 100 lety se narodil ekonom Leonid Hurwicz. Se dvěma svými kolegy sestavil obrácenou teorii her známou jako teorie návrhu mechanismů. Za ni obdrželi v roce...  celý článek

US Open se hrálo i za války. Bojovala také legenda Malloryová
Tenisové US Open se hrálo i za války. Bojovala také legenda Malloryová

VIDEO Během 1. světové války se většina velkých sportovních akcí nekonala. Nehrál se ani tenisový Wimbledon, Australian Open nebo French Open. Jediným tenisovým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.